-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ioniq 5 på steroider
Hyundais N-divisjon er snart klar med sin versjon av Ioniq 5. Her er den på testtur i sin nye kamuflasje.
Ioniq 5 har fått en meget positiv mottakelse i det norske markedet. Siden de første bilene kom til landet for et snaut år siden er det ifølge OFV registrert 5124 nye Ioniq 5 på norske skilter, hvilket gjør den til merkets mest solgte modell i perioden.
Les vår prøvekjøring av Ioniq 5
Trolig kunne antallet vært vesentlig høyere om leveringssituasjonen hadde vært bedre. Importøren oppgir ikke hvor mange som står på ventelisten, men produkt- og PR-sjef Øyvind Knudsen sier følgende:
– Vi har stadig veldig høy ordreinngang på IONIQ 5, men leverer heldigvis også ut biler i godt tempo. Avhengig av farge og utstyrsvalg er leveringstiden rundt et halvt år, men dette vil alltid kunne variere noe.
Syv av ti kunder har valgt toppmodellen med firehjulsdrift og maks effekt på 325 hestekrefter. Men når modellen på disse bildene lanseres får kundene ytterligere et alternativ å forholde seg til.
Dette er nemlig Ioniq 5 N, og N hos Hyundai tilsvarer M hos BMW og AMG hos Mercedes – de som leverer biler med de heftigste ytelsene.
Du ser tydelig at bilen ligger nærmere bakken enn en ordinær Ioniq 5 og den har i tillegg et stivere chassis og mer markante skjermbuer. Du kan også se at bremseskivene er kraftigere dimensjonert.
Innendørs skiller den seg ut med sportsseter for de to som sitter foran.
Regn med at drivlinjen minst tilsvarer den som sitter i toppmodellen Kia EV6 GT, og da snakker vi 585 hestekrefter og maks dreiemoment på 740 newtonmeter.
Største batteripakke Hyundai har tilbudt så langt er på 77,4 kWt som i Kia-modellen gir en rekkevidde på inntil 400 kilometer. Maks ladefart på 240 kW gjør at du lader batteriene mens du inntar en kjapp lunsj.
Hvilke forventninger har Hyundai Norge til den nye modellen?
– Vi har ingen bekreftede detaljer om en N-utgave fra fabrikken, men det er ingen tvil om at det fremstår som et meget spennende tilskudd, svarer Knudsen.