-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Hyundai oppgraderer Ioniq
Hyundai har i dag sendt ut de første bildene av en oppgradert Ioniq. De viktigste endringene er økt rekkevidde og nytt sikkerhetsutstyr.
Ioniq var vel første bilmodell som ble levert med tre miljøvennlige drivlinjer fra første stund – hybrid, ladbar hybrid og ren elbil. Og det er uten sammenligning sistnevnte som har oppnådd størst suksess i Norge.
Av 1282 nye Ioniq registrert hittil i år utgjør ifølge OFV elbilen 91,7 prosent, mens de siste 106 bilene er ladbare hybrider. Den vanlige hybriden glimrer med sitt fravær på statistikken, og den vil også bli borte i Norge fra dette modellskiftet.
- Norske kunder har særlig lagt sin elsk på Ioniq electric, og bilen har hele veien solgt svært godt. I år er modellen en av Norges aller mest solgte biler, og vi er stolte over å ha levert tusenvis av Ioniq til fornøyde kunder. Nå ser vi frem til fortsettelsen, og tror oppgraderingene vi får på den nye utgaven blir svært godt mottatt i markedet, sier Produkt- og PR-sjef Øyvind L. Knudsen i Hyundai Motor Norway.
Nye Ioniq får enda flere SmartSense™-sikkerhetsfunksjoner, tilkoblede tjenester og appstyring med Blue Link®, så vel som designendringer både inn- og utvendig.
Det nye designet inkluderer blant annet en kraftig endret front med ny grill, full LED-lykter og ny LED-signatur både i front og hekk.
Innvendig får bilen et helt nytt dashbord, som blant annet gir plass til en større infotainment-enhet på 10,25'' med nytt brukergrensesnitt. En annen nyhet er ambient lighting i kupeen, som gir et stilig og moderne tilsnitt.
Ioniq electric-kunder vil også kunne glede seg over at batteripakken økes fra 28 kWt til 38,3 kWt. Det betyr en forbedring på 36 prosent, og nye Ioniq får en rekkevidde på solide 294 kilometer etter den realistiske WLTP-syklusen.
- Ioniq er en av få elbiler til en fornuftig pris som gir plass til hele familien, og med kraftig oppgradering av batteripakken tror vi denne bilen vil passe ypperlig for enda flere nordmenn. Etter nesten tre år i salg er Ioniq electric fortsatt markedets mest effektive elbil, så vi forventer gode opplevelser, også når det kommer til rekkevidde, for våre kunder, sier Knudsen i Hyundai.
Bilen får også oppgradert lading, når ombordladerens kapasitet økes fra 6,6 kW til 7,2 kW. Dermed kan man lade hurtigere hjemme.
På en 100 kW-hurtigladestasjon vil man kunne lade opp batteripakken fra 0 til 80 prosent på 54 minutter. Nykommeren får også økt antallet hestekrefter fra 120 til 136. Dreiemomentet er 295 Nm som i dag.
Den ladbare hybriden, Ioniq plug-in vil som tidligere leveres med et batteri på 8,9 kWt, og bilen får en systemeffekt på 141 hestekrefter. Ren elektrisk rekkevidde er 52 kilometer etter WLTP-syklusen.
- I Norge velger vi fremover å kun satse ladbart. Det betyr at vi velger bort Ioniq hybrid, og har fullt fokus på elbil og ladbar hybrid. I Hyundai har vi miljø i førersetet, og biler med ladeplugg står nå for over 90 prosent av salget vårt, sier Knudsen i Hyundai.
De oppgraderte modellene blir tilgjengelige i Norge høsten 2019. Priser er foreløpig ikke klare.