-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny hydrogenbil fra Hyundai
Hyundai tror fortsatt hydrogenbiler blir en del av fremtiden. De lover forbedring på alle områder i nykommeren som debuterer i 2018.
På en lukket forestilling i Seoul har Hyundai vist bilen som skal ta over for ix35 Fuel Cell som har vært på markedet siden 2013.
Den offisielle debuten skjer først på CES i januar, men noen detaljer har allerede lekket ut sammen med de første bildene av en prototyp som er basert på FE Concept som debuterte i Genève.
Navnet er foreløpig hemmelig, så du kan jo lure på om de vil bruke en avart av Santa Fe eller finne på noe helt annet.
Hyundai er sammen med Toyota de eneste som tilbyr en brenselcellebil for salg i Norge, og modellen som lanseres neste år er utstyrt med det de betegner som fjerde generasjon brenselcelle-teknologi siden de startet forskningen på dette feltet for 20 år siden.
Effektivitet, ytelser, holdbarhet og lagringstetthet er de fire grunnpilarene den nye drivlinjen er basert på. Og selvsagt er det et viktig mål å kutte produksjonskostnadene – i dag taper de trolig store beløp på hver eneste bil de selger.
Effektiviteten på cellene er nå oppe i 60 prosent, en forbedring på ni prosent fra ix35. Basert på koreansk målestandard opererer de med en maksimal rekkevidde på 580 kilometer.
Maks effekt er økt med 20 prosent til 163 hestekrefter, og den er vesentlig forbedret med hensyn til kaldstart, som er en generell utfordring for biler med brenselceller. Ned til -30 grader skal ikke være noe problem nå.
Den nye modellen vil være spydspissen i Hyundais satsing på lavutslipp-modeller, og sammen med søsterfirma Kia skal de tilby totalt 31 økovennlige biler innen 2020. Det innebærer en miks av elektriske, hybride og hydrogenbiler.
I tillegg til Ioniq som leveres med tre alternative drivlinjer lover de at Kona kommer som elbil med rekkevidde på 390 km i første halvår 2018, det kommer en Genesis (Hyundais luksusmerke) elbil i 2021, og det kommer en ny elbil med rekkevidde på 500 kilometer etter 2021.
De vil også utvikle en helt ny plattform for rene elbiler som skal sette dem i stand til å produsere ulike modeller med lang rekkevidde. Tilsvarende planer har vi også hørt fra blant annet Volkswagen og Mercedes.