-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Her er den første av mange
Hyundai har lovet en serie nye elbiler under familienavnet Ioniq. Den første skal vises allerede neste uke – her får du en liten forsmak.
Hyundai fortalte i fjor sommer at de etablerer Ioniq som et eget undermerke for en serie kommende elbiler, hvorav den første skal lanseres i 2021. Vi er lovet mer informasjon om denne neste uke.
Første modell ut blir Ioniq 5 som vi i dag bringer de første offisielle bilder av, samtidig som vi sper på med spionbilder.
En forsmak på den kommende bilen fikk vi i 2019 gjennom Hyundai 45 konseptet, og basert på de vage bildene og spionbildene ser vi at produksjonsmodellen ligger tett opptil konseptet.
Som konseptet får den en kantet design som nok vi trenge litt tilvenningstid, inspirert av Giugiaris Pony Coupé Concept fra 1974. Legg også merke til panseret som strekker seg over hele bilens bredde og «knekker ned» på sidene.
Ioniq 5 skal bygges på Hyundais dedikerte elbilplattform med betegnelse E-GMP som skal kunne gi rekkevidde på inntil 500 kilometer per opplading. Plattformen er basert på et 800-volts elektrisk system som tillater hurtiglading på nivå med det Porsche har i Taycan.
Dermed «fyller man på» strøm nok til 10 nye mil i løpet av 5-6 minutter.
Hyundai har også bekreftet ytterligere to nye modeller på den samme plattformen i løpet av de nærmeste årene. En av disse er Ioniq 6 sedan som skal baseres på elegante Prophecy Concept som ble vist i fjor vår og var planlagt lansert på den avlyste Genève-utstillingen.
Den andre de har fortalt om er en stor SUV som får betegnelse Ioniq 7 og kommer på markedet i 2024.
I tillegg skal det bygges flere modeller under merkenavnene Kia og Genesis på den samme plattformen.
Vi kommer med flere detaljer om Ioniq 5 i løpet av neste uke.