-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Hyundai Tucson 2.0 CRDi: Fristende pakke
Tucson har fått en sterkere dieselmotor, som konsernbror Kia Sportage.
Først publisert i BIL 7 - 2006.
I forrige nummer hadde vi prøvekjøring av Sportage med samme motor. Det samme gjelder for Tucson som Sportage, den nye dieselen med variabel turbogeometri er langt sterkere, men leveres ikke med automatkasse. Men med en så villig motor behøver man heller ikke bruke gearstanga så ofte. Motor og gearkasse passer meget godt sammen, og styrefølelsen er bedre enn i storebror Santa Fe.
Det er god plass i Tucson, både i forseter og bakseter, men bagasjerommet kunne vært større. Førersetet burde vært mulig å justere enda mer ned, på laveste nivå føles det som man sitter oppunder taket og ser ned på instrumentene.
For drøyt 400.000 kroner får du en kompakt firehjulstrekker med en virkelig sterk dieselmotor, og kjekt utstyr som automatisk klimaanlegg, kjørecomputer, fartsholder og stabilitetskontroll.
Vi skulle gjerne sett at Hyundai hadde sluttet å dytte de mest glorete bilsetereoenhetene med flimrende display inn i dashbordet, og heller valgt en diskret modell. Aller helst burde den vært integrert, vi kan forvente det nå i 2006.
En annen ting som er verd å merke seg er at i fjor ble det solgt 993 Hyundai Tucson i Norge, mot 580 av søstermodellen Kia Sportage. Men inntil utgangen av april i år er det solgt 143 Sportage mot 70 Tucson. Vi skal ikke spekulere for mye i dette, men det virker som om Hyundai har litt å strekke seg etter.
Kort om bilen:
Pris fra: kr. 393.050
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1991 ccm. 103 kW (140 hk) v/4000 o/min. 305 Nm v/1800-2500 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 433 x 183 x 173 cm. Akselavstand: 263 cm. Bakkeklaring: 19,5 cm. Egenvekt m/fører: 1693 kg. Tillatt totalvekt 2260 kg.
Dekk: 215/65R16.
Bagasjerom: 325 liter (VDA).
Tankvolum: 58 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 12,0 sek
Toppfart: 177 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,71 l/mil
CO2-utslipp: 187 g/km