-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Genesis Opus 3
Hyundais luksusmerke Genesis har lansert sin tredje modell som skal konkurrere om kundene i den kompakte enden av luksussegmentet.
Det startet med BMW 7-serieutfordreren G90 som ble lansert i Korea i november 2015. Et drøyt halvår senere, i juli 2016, kom G80 som en 5-serieutfordrer, og i løpet av disse snaut to årene har de greid å selge 150.000 biler med Genesis-logo i Korea og USA.
G70 skal inn i segmentet der vi finner BMW 3-serie, Mercedes C-Klasse, Audi A4 og mange flere, så det er modellen med størst salgspotensial i familien. Bakhjulsdrift er standard, men enkelte modeller kan også leveres med firehjulsdrift.
Genesis sier også at G70 kompletterer sedan-serien, og at de heretter skal konsentrere seg om SUV-er og biler med alternative drivlinjer. Nå skal de inn på flere markeder, og innen 2021 skal de ha en portefølje på seks modeller.
G70 skal tilbys med tre alternative motorer. Minste bensinmotor er en toliters turbomotor med 252 hk og et dreiemoment på 350 Newtonmeter mens det kraftigste alternativet er en 3,3-liter V6 med 370 hk / 510 Nm.
De tilbys også en 2,2-liters dieselutgave med 202 hk og et dreiemoment på 440 Newtonmeter.
V6-en skal klare null til hundre på 4,7 sekunder og har en oppgitt toppfart på 270 km/t.
Åttetrinns automatkasse blir standard, men de vil også tilbys en sekstrinns manuell kasse med «limited slip» differensial.
I USA forventer man at G70 prises omtrent på nivå med de tyske konkurrentene når den lanseres der tidlig 2018 som 2019-modell. Men til forskjell fra tyskerne er den lastet med tilleggsutstyr, både når det gjelder komfort og sikkerhet.
Fortsatt ikke noe konkret om når Genesis kommer til Europa, men en modell som G70 og en SUV-rekke kan gjøre merket interessant også på vårt kontinent.