-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Hemmeligheten er knekt
Den lignet da fryktelig på en Cayenne, tenke vi da vi så bildene av Eterniti Hemera første gang. Lignet? Den er en Cayenne!
Men da jeg antydet at da er de ikke noe mer enn en hvilken som helst tysk eller sveitsisk styling / trimmingssjappe ble det alvor. Fra et bakrom presenterte de Andrew Brown, Sales manager, som forklarte meg hva dette virkelig dreide seg om.
Vi fortalte om den nye luksusnisje-engelskmannen for en ukes tid siden. (LES MER HER). Men dette blir noe HELT spesielt. Eterniti Hemera blir Verdens første Super-SUV – åpenbart.
For selv om den ”er basert på VW-gruppens største SUV-plattform – den beste i bransjen” er omtrent alt nytt. Det vil nå nye høyder hva angår luksus, eksklusivitet og ytelse slik at denne bilen, lover Brown, kommer til å skape et nytt segment.
Nå er ikke det karosseriet som vises i Frankfurt det endelige, blant annet kommer Eternitis helt egne LED frontlys og spesielle linser til å gi bilen et helt spesielt estetisk preg – lover han også.
Så måtte jeg stole på ham når han fortalte at alle utvendige plater var nye – disse er nemlig fremstilt i karbonforsterkede komposittmaterialer.
Og grunnen til at det ikke var noen vits i at jeg så på interiøret var at interiøret, som skal bli helt spesielt for Eterniti, er i sluttfasen av sin prototyp-testing, og skal vises frem senere i år.
Meningen er i hvert fall at den bakre avdelingen skal få et utrolig luksuriøst limousinpreg, med to separate seter som kan sleides frem og nesten helt ned, i soveposisjon. Utsøkte materialer i all underholdnings- og informasjonsteknologi som kan skaffes.
Halve poenger er åpenbart at Eterniti skal være befolket av de beste håndverkere, som i et eksklusivt miljø midt i London skal bygge en og en bil, men kunden stadig titter innom og ser på. Litt skinn over veggen og litt emalje i noen hyller antydet graden av eksklusiv luksus.
Selskapet opererer med kjente navn på teknikk- og markedssiden, navn med historikk fra kjente merker og fra Formel 1 og Le Mans. De planlegger oppstart tidlig i 2012 og leverer den første bilen til sommeren. Prisen blir vel rundt 150.000 pund.
Garanti- og servicearbeider skal skje i London, med en hente og bringe-tjeneste. I tillegg skal de ha den ”flyvende doktoren” som Rolls Royce aldri hadde, som kan gjøre krisejobber på stedet.
I løpet av neste år skal de også åpne en Asia-hub i Hong Kong og senere skal det komme utstillingsrom i Tokyo og Tapei. Kina kommer i 2013, og da skal det komme enda en utgave av Hemera.
De snakker også om en ekstrem sportsbil som man kan gjøre en Gallardo-aktig racingserie med. ”Men kanskje”, antydet jeg for mr. Brown, ”bør de først se å få den første Hemera på hjul”.