-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Radikal i gatebildet
Jeg som trodde tyskerne var gravalvorlige. Og så tillater de Radicals på gata med alt som skal til av skilter. To av dem er imidlertid parkert nå. På bilutstillingen i Frankfurt.
Det er jo ganske morsomt da. Radical, engelsk racersportsbil uten en eneste gate-og-trafikk-og-transport-ambisjon er altså sivilisert nok til å bli registrert i Tyskland.
I England hadde jeg trodd det, dersom jeg hadde møtt en Radical i en rundkjøring. Kjære vene, der har jeg møtt en en-seters Vanwall med minimum av lykteutstyr, fult sertifisert.
Men i Tyskland!
Og med registreringsskilt som leser F-SL. F, for Frankfurt er jo greit, men SL er jo et ganske hellig sportsvognbegrep i Tyskland. Enda litt morsommere.
Spesifikasjonene leser jo som en racerbils, men det er litt morsomt at det finnes andre elementer i disse bilene, så man kan ikke snakke om komplett kompromissløshet.
Klimaanlegg, for eksempel, eller du har elektrisk stillbare speil – og de er oppvarmet, eller du har et 12 Volt uttak du kan bruke til forlystelser. Men du kan også få en racepack, som gjør bilen egnet til lukkede dager på Ringen.
Akkurat som den ikke er racing nok uten pakken. 795 kg tomvekt, og bak hodet ditt sitter det en firesylindret Ford Ecoboost motor som i dette tilfelle er boostet opp til 300 hk.
En kraftig rørramme som er forsterket foran av bikube-type aluminiums-konstruksjon. Den er utviklet i Formel 1 senteret på Universitet i Cranfield og har gjort at ingen protesterer når Radical kaller bilen den aller tryggeste i sitt slag.
6-trinns klikk-klakk-kasse og Quaiffe diff sammen med en opphengning med stillbare dempere, hører også med. Tre trinns hekkspoiler og en skikkelig diffusor gjør at folk du bare skvetter forbi, ikke behøver føle seg flaue – bakfra ser dette meget potent ut.
Du får tilbake 150 euro til bensin hvis du betale dem 80.000 euro.