-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nytt navn, litt ny bil
Mercedes-Benz faser ut ML-navnet nå når bilen får facelift. Heretter er det GLE som gjelder. Med det kommer også SUVen som ladbar hybrid.
Ny navnepolitikk drar med seg nytt navn, og nå som ML-faceliften uansett sto for tur, fant Mercedes det like greit å døpe den om i samme rennet.
Så heretter kan du glemme ML – dette er Mercedes-Benz GLE!
Som facelifter ellers har GLE fått en lettere redesignet front og bakende. Nye lykter, griller og fangere er oppskriftsmessig på plass, men det er fortsatt mulig å se ML-linjene. Særlig C-stolpen avslører det.
Nye motorer er på plass, både i topp og bunn av spekteret.
Innstegsmodellen til GLE blir nå 250d – en firesylindret dieselmotor med 204 hestekrefter og 500 Newtonmeter dreiemoment. Firehjulsdrift er, som på alle GLE-modeller, standard – det samme er en ny 9-trinns automatgirkasse.
9-trinns-kassen er for øvrig nå standard på alle dieselmodellene til GLE.
Hybrid-GLEde
Oppdateringen fra ML til GLE fører også med seg noen andre oppgraderinger for de norske kundene. I standardutstyret inngår nå DAB+-radio, sidevindsassistent, autobrems og et nytt multifunksjonsratt – i tillegg til det som var standard på ML.
Men blant de mer spennende nyhetene er GLE 500e – en ladbar hybrid. Den tar med seg drivverket fra Mercedes S500 Plug-in Hybrid, og legger samtidig til firehjulsdrift, noe som ikke er tilgjengelig på den ladbare S-klassen.
Det betyr 333 hestekrefter fra V6-bensinmotoren, som sammen med elektrisk magi yter totalt 442 hestekrefter. Rekkevidden på ren strøm er oppgitt til 30 kilometer.
Som på S-klassen og de øvrige bensinmodellene i GLE-utvalget går driften gjennom den velkjente 7-trinnskassen.
AMG er med
Faceliften tar også med seg den bøseste av ML-variantene, nemlig AMG-modellen, som nå blir hetende Mercedes-AMG GLE63 AMG S 4Matic. Intet mindre.
Den har riktignok ikke fått den nye 4-literen som AMG GT og C63 har blitt utstyrt med, men ingen klager over 5,5-literen med twin-turbo og 585 hestekrefter heller ...
0-100 på 4,2 sekunder og 760 Newtonmeter er akkurat i det sjiktet Porsche Cayenne Turbo S og BMW X5M og X6M befinner seg i - SUVer for de som aldri får nok, med andre ord.
Norske priser for nye GLE er foreløpig ikke tilgjengelig – ei heller lanserings- og salgsdato