-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Dropper "Norgesbilen" i Norge?
Suzuki Baleno, kjent som "Norgesbilen" mot slutten av 90-årene, lanseres i ny innpakning på Frankfurt-messen i september og settes i salg neste år. Men det kan hende at Baleno kjører forbi Norge denne gang.
Suzukis viktigste nyhet på IAA i Frankfurt blir uten tvil kombibilen Baleno, en typisk B-klassebil, 4,0 meter lang, 1,75 meter bred og med 355 liter bagasjerom.
Bilen skal bygges parallelt med småbilen Celerio hos Maruti Suzuki i India, men den blir bare tilgjengelig med bensinmotor og forhjulsdrift.
Så langt ser alt greit ut for bilmodellen hvis forgjenger fra 1995 til 2003 gikk under betegnelsen «Norgesbilen». Like fullt er det store hindringer i veien før Baleno står hos norske forhandlere.
Kun 2WD
– Suzuki profileres som et 4x4-merke i Norge, og Baleno leveres kun med forhjulstrekk. Derfor har vi ikke bestemt oss for hva det blir til med Baleno ennå. Vi må regne på mulig volum sett i forhold hva bilen vil koste, sier Lars Havre, importsjef for Suzuki til Norge.
Og prisen er på ingen måte kjent, men aktuelle konkurrenter som eksempelvis Skoda Fabia koster fra 156.500 kroner.
Baleno sto som konsept på Genève-messen i mars under navnet iK-2. Allerede da var det klart at bilen kommer med en ny, 1,0-liters tresylindret turbomotor med motoreffekt rundt 100 hk og 170 Nm i moment.
Boosterjet kaller Suzuki motoren. Kanskje det blir til «NorgesBoosten», skrev Jon Winding-Sørensen da han omtalte konseptet.
Ny motorgenerasjon
– Denne motoren vil bli å finne i flere av Suzukis kommende biler. Baleno skal også bygges med mer konvensjonelle bensinmotorer foruten at en tradisjonell, sekstrinns automatgirkasse inkluderes i programmet, opplyser Havre.
En såkalt mild hybrid (start/stopp-teknologi) står også på Baleno-programmet, men ingen ladbar hybrid eller elvariant.
– Bestemmer vi oss for å ta bilen, så blir det med høyt utstyrsnivå, sier Havre.
Suzuki-importøren hadde stor suksess med forrige Baleno. Baleno-vinneren var naturlig nok stasjonsvognutgaven med drift på alle hjul.
Over en periode på ni år kjøpte hele 11.109 nordmenn bilen. I toppåret 1997 solgte Baleno seg til topps på 4x4-personbilstatistikken i Norge foran Honda CR-V og sto for 2,5 prosent av det samlede bilsalget det året.