-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Toyota realiserer konsept
På fjorårets Paris-utstilling overrasket Toyota med en kompakt crossover de kalte C-HR Concept. Nå er den godt inne i realiseringsfasen.
Dette er en bil som skal inn i en klasse som har fått stadig flere modeller de siste årene.
Nissan var tidlig (kanskje først) ute med Juke, før Mini lanserte sin Countryman. Opel Mokka hører hjemme i dette beitet, og hittil i år har vi kjørt to spennende debutanter i klassen, Mazda CX-3 og Honda HR-V.
Økt interesse
Salget av kompakte SUV-er er i rask vekst i Europa, og nå kan det se ut som Toyota vil ha sin del av kaka. Ikke så rart – når konsernet slåss om å være verdens største bilprodusent, må man være bredt representert.
Selv om bilen på bildene er godt kamuflert, har våre fotografer greid å relatere den til C-HR Concept. De to sidedørene til konseptbilen er forvandlet til fire på produksjonsutgaven – noe annet var heller ikke å vente.
Ellers er mye av designen fra konseptet videreført over i den endelige bilen.
Design avgjørende
Siden dette er en bil for massene, får vi håpe de er mer forsiktige med designen enn de har vært de siste par årene. Juke er jo en bil som enten elskes eller hates, så Toyota bør trekke lærdom fra Nissans erfaring.
Får Toyota Norge viljen sin – og det er vel ingen grunn til å tro noe annet – får også denne modellen hybrid drivlinje, som konseptbilen fra Paris. Og kanskje et diesel-alternativ, skjønt når de kan klare seg uten diesel på RAV4, vil nok det gå utmerket også i denne mer kompakte klassen.
Det spekuleres i lansering i 2016 eller 2017, men det vil nok ingen i Toyota-organisasjonen snakke om. De holder kortene tett til brystet til bilen står visningsklar et eller annet sted.