-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Renault Scenic E-Tech
Praktisk familiebil blir elektrisk
Den åpnet opp en helt ny klasse da den debuterte i 1996. Nå står femte generasjon Scenic på scenen i München, og den blir elektrisk.
Det har vært mye spekulasjoner rundt nye Scenic som utvilsomt er en meget viktig modell for Renault. Vi har vist både spionbilder og renderinger i flere omganger, og derfor blir det fint å få klarhet i detaljene både vi og andre har spekulert rundt.
Nye Scenic lanseres kun som elbil basert på samme CMF-EV plattform som ligger under nye Megane og fetteren Nissan Ariya.
Standard Range
Den lanseres med to alternative drivlinjer, men firehjulsdrift er ikke noe tema – i alle fall foreløpig. Her er det forhjulene som står for fremdriften.
Basisversjonen «Standard Range» har en motor som yter 125 kW/170 hk og maks dreiemoment på 280 newtonmeter. Batteripakken har en kapasitet på 60 kWt som skal holde til en WLTP-rekkevidde på inntil 420 kilometer, og maks ladefart er 130 kW.
Og mens vi snakker om fart – akselerasjonstesten til hundre tar 9,3 sekunder og maks hastighet er 150 km/t.
High Range
Siden nordmenn flest er opptatt av rekkevidde vil jeg tro at bestselger her i landet blir modellen som heter High Range. Den har en batteripakke på 87 kWt som skal gi rekkevidde på over 620 kilometer under ideelle forhold.
Her får du også en kraftigere motor med 160 kW/217 hk og maks dreiemoment på 300 Nm. Det betyr 0-100 km/t på 8,4 og toppfart på 170 km/t.
Bilene har en om bord-lader på 22 kW, og du hurtiglader med maks 150 kW slik at du bruker rundt halvtimen på å lade 20 til 80 prosent.
God plassutnyttelse
Bilen har et relativt beskjedent fotavtrykk med en lengde på 447 centimeter, en bredde på 186 og en høyde på 157 cm over en akselavstand på 278,5 cm. Det rause bagasjerommet har en kapasitet på 545 liter som øker til 1670 liter med nedlagte bakseterygger.
Det er ikke noe som antyder at den skal komme en lengre utgave med syv seter, men firehjulsdrift kan kanskje være aktuelt om markedet etterspør dette. Plattformen er i alle fall klargjort for det.