Infiniti QX4

Ønsker du en av de mest luksuriøse SUVene, er QX4 et godt valg.

Publisert

Først publisert i BIL 5 - 2001.

QX4 har et særpreget design med en forholdsvis kraftig vinklet frontrute, flat taklinje og stigtrinn langs undersiden. Karosserisidene er laget av galvaniserte stålplater. Alle rutene er sotede med ekstra tetthet i bakre del av kupéen. Sammen med 17 aluminiumfelger og P245/65R17 dekk gir det et røft utseende.

Det røffe utseendet forsterkes av en 3,5-liters V6 motor med 240 hk. Kraften kanaliseres gjennom en myk, elektronisk styrt firetrinns automatkasse. QX4 kan kjøres med drift på to eller fire hjul, og for terrenget kan du i tillegg velge permanent firehjulstrekk med lavgear.

Kjøreopplevelsen på asfaltvei er mer lik en vanlig sedan enn SUV, mens off-roadegenskapene er myke og behagelige. QX4 er overraskende letthåndterlig i den tette Los Angeles-trafikken. Vel ute på freewayen kjører den fjellstøtt.

Bak rattet sitter du i et meget komfortabelt, ergonomisk, luksuriøst og meget sikkert miljø, kanskje det beste i klassen. Dørene har stor åpningsvinkel, og avslører et romslig interiør i skinn og lønnetre. Det elektrisk styrte og oppvarmede forsetet er bevegelig i alle tenkelige retninger, og skulle passe perfekt for alle kropper. Selvsagt kan du legge inn akkurat din favorittstilling i minnet. Rattet, som også er kledd i skinn og tre, gir en god følelse.

Med cruisekontroll, Infinitis eget navigasjonssystem og hjemmekommunikasjon med garasjeportåpner og lysbryter i tillegg til alt vanlig komfortutstyr, har QX4 det meste du vil forvente i luksuriøs bil som også takler terrengkjøring.

Infiniti QX4 gir en av de beste kombinasjonene av kjøreegenskaper og -glede på og utenfor vei i denne klassen. Samtidig byr den på luksus og komfort på nivå med det du forventer å finne i de fineste amerikanske mellomklasse-sedanene. Basisprisen er på 325.000 kroner ($35.500), mens prisen den velutstyrte modellen jeg kjørte var på 373.000 kroner ($40.800).

Powered by Labrador CMS