-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Brekkstangen
Nissans luksusmerke Infiniti er mildt sagt tynt representert i Europa. Her er modellen som skal lage vei i vellinga. Den kan også åpne for norsk import.
QX30 blir etter alle solemerker betegnelsen på denne Europa-tilpassede modellen som skal konkurrere mot Audi Q3, BMW X1 og Mercedes GLA.
Da vi snakket med designstrateg Alfonso Albaisa på Frankfurt-utstillingen i fjor høst, hadde han vanskelig for å sette den kommende modellen i bås, men det er nok de ovennevnte modellene potensielle kunder vil vurdere den opp mot.
Denne bilen skal bygges ved Nissan-anlegget i Storbritannia, sammen med en Q30 hatchback. Det blir den første europeiske Infiniti-modellen, skreddersydd for oss, men den skal også eksporteres til andre verdenshjørner, inkludert Nord-Amerika og Kina.
Mercedes-fundament
Vi har tidligere fortalt at Infiniti og Mercedes skal samarbeide om å utvikle en ny plattform som skal benyttes av begge. Når det gjelder Q30 og QX30 har Infiniti valgt å bruke den kompakte Mercedes-plattformen som sitter under A-, B-, CLA- og GLA-klasse.
-Vi bruker Mercedes’ MFA-plattform og deres toliters bensin- og dieselmotorer, avslørte styreformann Andy Palmer til Automotive News Europe i et intervju i sommer. Han la til at Infiniti vurderte å utvikle sin egen plattform, men droppet dette.
Alt må stemme
-Nå du skal bygge premium, må plattformen være stivere, hjulopphenget må være mer avansert, støydempingen bedre, og derfor valgte vi å bruke MFA-plattformen som Daimler har investert tungt i, sa Palmer. -En annen grunn er selvsagt at vi bruker Mercedes-motorer.
Produksjonen av de europeiske Infiniti-modellen starter trolig medio 2015. La oss håpe dette blir en vellykket døråpner for Infiniti på vårt kontinent – de har for mange fine biler til ikke å være tilstede her.