-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Insignia på vei
Dagens modell har vært på markedet siden 2008, så det er snart på tide med en splitter ny Opel Insignia.
Med ny Corsa i fjor og splitter ny Astra på vei inn i høst, er Insignia neste viktige modell ut hos Opel. Våre bilder viser generasjon to på test sammen med dagens modell.
Selv om bilen er godt kamuflert, er det ingen tvil om at den viderefører coupé-formene fra dagens modell – og gjør dem enda mer fremtredende – nesten som på Audi A7.
Det vi også vet er at den får designtrekk fra det elegante Monza-konseptet vi møtte i Frankfurt for to år siden.
Større, men lettere
For å hamle opp med moderne konkurrenter som Skoda Superb, sier våre kilder at neste generasjon Insignia vokser i forhold til dagens modell – kanskje blir den så mye som ti centimeter lenger.
Men takket være bruk av Opels moderne plattform og nye drivlinjer, blir den ikke tyngre – snarere tvert imot, den kan bli så mye som 200 kg lettere.
Selv om interiøret på spionbildene er enda mindre eksponert enn eksteriøret, forventer vi et strukturert interiør med alt av moderne infotainment-løsninger.
Kanskje satser Opel også på et mer eller mindre heldigitalt dashbord ala det Monza Concept var utstyrt med. Noe tilsvarende har jo de siste årene funnet veien til produksjonsmodeller, som for eksempel Audi TT.
1 + 1 = 3
Når det gjelder karosseriformer kan vi ta for gitt at også neste Insignia kommer som femdørs kombikupe og som stasjonsvogn. Om det også kommer en sedan, er den neppe aktuell for Norge.
Stasjonsvognen leveres i to utførelser, som Sports Tourer og som Country Tourer – sistnevnte med ekstra bakkeklaring og offroad-detaljer som er meget populært i Norge – en direkte konkurrent til biler som Passat Alltrack, Octavia Scout og Subaru Outback.
Ifølge OFV er det hittil i år registrert 409 nye Insignia, en nedgang på nesten femti prosent fra samme periode i fjor da Country Tourer var ny. De to stasjonsvognene står for 77 prosent av salget.
Vi kan regne med at nye Insignia vises i produksjonsklar drakt neste år, sannsynligvis først som kombikupe og noen måneder sener som Sport Tourer. Opel Norge håper nok tidsgapet blir minimalt før den også kommer som Country Tourer.