Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi

Opel topper Insignia-familien

Opel får en ny toppmodell når den oppdaterte versjonen av Insignia GSi debuterer på bilutstillingen i Brussel denne uken.

Publisert

Nye Opel Insignia GSi er utstyrt med en 230-hesters turbo bensinmotor som kommer i kombinasjon med en 9-trinns automatkasse, adaptivt chassis og Twinster firehjulsdrift.

Sammen med GSi-modellen viser også Opel frem et helt nytt motorprogram for Insignia, med nye tresylindrede bensin- og dieselmotorer.

Les mer om nye Insignia her

Sammenlignet med forgjengeren er forbruket redusert med inntil 18 prosent, og CO2-utslippet kommer nå ned mot 100 gram per kilometer.

Avanserte lys
Med IntelliLux LED Pixel-lys setter Opel en ny standard i klassen, og øker antallet LED-elementer fra 32 til 168. Lyset justeres sømløst på millisekunder, og sørger for best mulig effekt uten å blende annen trafikk.

Med de nye lyktene blir et større område enn tidligere opplyst, og utmaskingen av møtende kjøretøy blir enda mer presis.

– Opel fortsetter å demokratisere teknologi. IntelliLux LED-lys er tilgjengelig både på Astra, Insignia og nye Corsa-e, og er perfekt for en mørk norsk vinter, sier merkesjef for Opel hos Bertel O. Steen, Johnny Danielsen.

Nye motorer og girkasser
Som i nylig oppdaterte Opel Astra er det tresylindrede diesel- og bensinmotorer som danner basis i Insignia.

En 1,4-liters bensinturbo med 145 hester og en 122-hesters dieselmotor er de minste motoralternativene fra start. Senere følger også en sterkere dieselmotor i kombinasjon med firehjulsdrift.

En fordel med de nye tresylindrede motorene er vektreduksjon på opptil 50 kilo.

Insignia får også to versjoner av den nye effektive toliters bensinmotoren, en med 200 hester, og topputgaven med 230 hester som blir tilgjengelig i GSi-versjonen av både Grand Sport og Sports Tourer.

Denne nye motoren har sylinderkutt som sørger for at to av sylindrene deaktiveres når det ikke er behov for kreftene. Dette bidrar til en betydelig reduksjon av drivstofforbruket.

Powered by Labrador CMS