-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Inntil 200 kW:
Første Ionity ladestasjon i Oslo by
Tidligere har Ionitys ladestasjoner primært vært å finne ved større inn- og utfartsårer og trafikknutepunkter. Nå kan Osloboere lynlade også innenfor bygrensen.
I midten av desember åpnet Ionity sin første ladestasjon inne i Oslo by, nærmere bestemt i Karenslyst Allé på Skøyen. André Schau, Country Manager for Ionity i Norge, Sverige og Danmark, sier den nye ladestasjonen er symbolsk viktig, da den markerer at selskapet ikke bare satser på lading ved langdistansekjøring, men også daglig bruk av elbil.
– Den nye ladestasjonen utstyres med våre nye 200 kilowattsladere, og tilrettelegger med dette for lynrask lading av dagens og morgendagens elbiler. Tilgang til rask, enkel og effektiv lading er avgjørende for om folk velger elbil eller ikke. En undersøkelse gjennomført av Elementenergy viser at nesten 70 prosent av respondentene vil velge elbil dersom ladeinfrastrukturen er tilgjengelig sier André Schau.
Viktig for elbilutbredelsen
Ionity er et av Europas største ladeselskaper innen lynrask elbillading med sine ladere på opptil 350 kilowatt. Per dags dato har selskapet 35 stasjoner i Norge med totalt 252 ladepunkter, hvor de fleste er plassert ved travle inn- og utfartsårer.
– Vi har god dekning for langdistansebilistene, hvilket betyr at du kan kjøre problemfritt på kryss og tvers i Norge. Vi har også den siste tiden bygget ut ved flere turistdestinasjoner, som Trollveggen og Atlanterhavsvegen, noe som også er viktig for å tilrettelegge ytterligere for elbilutbredelsen, fortsetter Schau.
Stadig bedre ladeopplevelser
Nye lokasjoner, flere ladepunkter og andre fasiliteter som servering er viktig for elbilistene. André Schau sier det skyldes at folk ønsker å bruke tiden det tar å lade en elbil utover det å bare vente.
– Vi legger derfor ofte ladestasjonene i tilknytning til for eksempel serveringssteder. Hvilket gjør ladeopplevelsen til en hyggeligere opplevelse, sier han.
Billigere lynlading med fleksibelt abonnement
For alle elbilister som lader mer enn to ganger på en Ionity-stasjon, er det verdt å vurdere abonnementsløsningen Ionity-passport, som ble relansert i sommer. Enkelt forklart et abonnement bestående av en lav månedsavgift med en fast rabatt per kilowatt.
– Det fine med det nye abonnementet er at det kan avsluttes når som helst med en måneds varsel. Du binder deg med andre ord ikke til noe langsiktig. Tjenesten kan enkelt bestilles via Ionity-appen, sier Schau.
Store planer i nord og mulighet for kortbetaling
På spørsmål om Ionity sine videre ekspansjonsplaner, sier André Schau at det planlegges for ladestasjoner i hele vårt langstrakte land, også så langt nord du kommer, uten å kunne gå inn på eksakt antall og lokasjoner.
– Nylig åpnet vi vår første stasjon med mulighet for kortbetaling i Nordkjosbotn, dette er også vår nordligste stasjon så langt. På dette tidspunktet er det seks stasjoner under utbygging, fra Bodø i nord til Sandnesporten i vest, og flere kommer. Men det å bygge ladestasjoner er en prosess som tar tid, så det er derfor vanskelig å anslå når utbyggingen er ferdig, avslutter han.