-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Nå skal den bli mer kjøreglad
Lexus USA har presentert 2021-utgaven av IS som nå er perfeksjonert for banebruk.
Den kompakte sedanen får en oppgradering som 2021-modell, og er ifølge Lexus spisset for banebruk.
Bilen ble inngående testet og utviklet på Toyotas tekniske senter i Shomoyama som inneholder flere testbaner, hvorav den ene er konstruert slik at man kan simulere kjøring på Nordsløyfa.
Som et resultat har nye IS fått stivere karosseri og et chassis som skal gi mer dynamiske kjøreegenskaper enn hos forgjengeren som den deler plattform med.
Bilen er et par centimeter lengre og bredere enn dagens modell og måler 470 x 184 x 144 cm. Akselavstanden på 280 cm er uforandret.
Nykommeren får 18-tommers felger som standard, og kan om ønskelig bestilles med 19-tommere. I kombinasjon med stivere oppsett må vi anta at dette går på bekostning av komfort, mens de som foretrekker sportslige egenskaper kan glede seg.
19-tommers BBS-felger leveres eksklusivt til IS F Sport-modellen som inkluderer en dynamiske handling-pakke med justerbare dempere og Torsen diff.
Interiøret skiller seg lite fra forgjengeren, bortsett fra at man kan få et større display på 10,3 tommer (8 er standard) og den er klargjort for Apple CarPlay, Android Auto og Amazon Alexa.
Drivlinjene blir med videre til den nye modellen, og i USA betyr det en 2,0-liter med turbo i IS300, samt 3,5-liters V6-utgaver på enten 260 eller 311 hk. Minste motor kombineres med bakhjulsdrift mens de andre leveres i kombinasjon med firehjulsdrift.
I Norge selges denne modellen kun som IS 300h med hybrid drivlinje og bakhjulsdrift på 223 hk. Salget er imidlertid meget begrenset her – det ble ifølge OFV registrert 12 nye IS i 2019 og 34 i 2018.