-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Lexus med priser på IS
Med en startpris på under 400.000 går Lexus på jakt etter tyske premiumkonkurrenter med nye IS. Den blir merkets femte hybridmodell i Norge.
Sjefsingeniør Junichi Furuyama har vært klar på at BMW 3-serie er midt i kornet for nye IS.
En mer kompakt hybrid drivlinje med en firesylindret 2,5-liter er helt sentral for Lexus posisjonering, men da vi traff Furuyama i Detroit var han klar på at Lexus hadde satt seg et høyere mål; IS skulle bli mye morsommere å kjøre.
Derfor var det viktig at både han og alle som skulle jobbe med prosjektet visste hva de skulle komme frem til. Resultatet kommer etter uendelig mange testtimer, på testbaner over hele verden – blant dem Nürburgring. Sving for sving har de analysert hvordan den nye bilen oppleves, og sammenlignet det med konkurrentene.
- Jeg har hatt et mål om at nye IS skal være med på å forandre inntrykket folk har av Lexus. Vår fremtid skal handle mer om følelser, mer om aggressivitet og kjøreglede, sa Furuyama.
MER OM IS OG TEKNISKE DETALJER HER
Fra 397.600
Med 99 gram CO2 og kun 5 mg NOx har Lexus regnet seg frem til at nye IS300h har 90.000 lavere avgift enn en bil uten en hybrid drivlinje.
Selv den rimeligste modellen, Comfort, som starter på 397.600 kroner eksklusiv levering, har et rimelig godt utstyrsnivå. De fleste vil nok hoppe til Executive som starter på 426.400 kroner, eller Executive Plus som starter på 458.100 kroner.
Begge disse kan utstyres med ulike pakker som inneholder utstyr som LED-hovedlys, radarstyrt fartsholder og navigasjon.
De som ønsker alt, plukker toppmodellen Luxury, og må lette lommeboka for 528.800 kroner.
For de sportslige
Lexus fortsetter også å komme med et tilbud til de som ønsker et mer sportslig utseende og oppsett for sin bil.
F Sport-versjonen inkluderer utstyr som tøffere front, formstøpte seter, ratt med paddle shift, aluminiumsdetaljer, adaptivt justerbart chassis. I tillegg får du de samme digitale instrumentene som finnes i supersportsbilen LFA.
F Sport starter på 467.500, også her har du ulike former for pakker med større stereo, og LED-hovedlys.
Selger det han får
De første ISene kommer til Norge i juni, og Lexus norske sjef, Jan Christian Holm, melder om god interesse. Han regner med å selge de bilene han får tilgang til i 2013, og IS vil bli et viktig tilskudd for Lexus i Norge.
- Antallet biler avhenger veldig av tilgangen på biler fra fabrikken, men vi har indikasjoner på ca 175 biler i år (fra juni) og alle de skal vi selge! Neste år tror vi på mellom 300 og 350 biler, sier Holm.