-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Jaguar jakter M5
Synes du XFR blir for pinglete som pendlervogn? Nå kommer Jaguar deg til unnsetning med en råere sedan.
Det er liten tvil om at Jaguar har satt siktet på BMW M5 når de nå tester sin nye XFR-S – og selv med en smule maskering ser den definitivt seriøs ut.
Bildene fra våre fotografer hos Carparazzi viser at stylingen for den nye supersedanen står godt i stil med kreftene den bærer.
Ikke minst den gedigne bakvingen bærer bud om at denne skal fungere både i venstrefilen på autobahn, og på en og annen banekjøringsdag om du skulle ha lyst på det.
Vi skal ikke garantere at XFR-S faktisk får en vinge av akkurat denne størrelsen. Kikker vi nærmere på dataene for bilen som har gått mange runder på Nürburgring, der Jaguar jo har sitt eget testsenter, kan det tyde på at det er greit med litt ekstra marktrykk over drivhjulene.
Trenger luft
Forfra er det også lett å skille XFR-S fra XFR med et mye større luftinntak under støtfangeren, og de brede sideskjørtene som følger bilen langs siden.
Alt tyder også på at XFR-S får større sporvidde og fetere dekk – også dette for å bidra til at kreftene skal ned på bakken. Det hele blir nok ganske sikkert akkompagnert av større og kraftigere bremser.
Under panseret er det fortsatt motoren som vi har kjørt i XKR-S, den kompressormatede femliteren, Som i denne versjonen yter 550 hestekrefter og 680 Newtonmeter.
Det er 40 hestekrefter og 55 Newtonmeter mer enn i dagens XFR.
Sammen bør dette sørge for at XFR-S gjør sprinten opp til hundre på 4,7 sekunder – noe som tar den elegant under den plagsomme femsekundersgrensen som XKR er plaget med.
Jakter M5
Mye tyder altså på at det er BMW M5 som har vært siktemålet for den nye bilen.
Riktignok matcher ikke XFR-S helt opp M5 med sine 560 hester og 0-100 på 4,3 sekunder, men stil kan noen ganger kompensere for fart –og vi ser ikke bort fra at Jaguar vil være i stand til det denne gangen også.