-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
En titt på innsiden
Noen hundre nordmenn står i kø for å få kjøpe Jaguars elbil. Her får de se noe de ikke har sett før.
Konseptbiler generelt gir en pekepinn på hvordan en ny bilmodell skal se ut, men designerne tar seg kunstneriske friheter og benytter detaljer og tekniske løsninger som ikke finner veien til produksjonsmodellen.
Ikke minst gjelder dette interiøret hvor man gjerne plasserer elegante møbler og dashbord med science fiction-løsninger som har liten rot i virkeligheten.
Dere som har satt dere på venteliste for en Jaguar I-Pace har ikke sett noe annet enn konseptbilen, eller bilder av denne.
Men her får dere en første titt inn i bilen, og ser – sikkert med lettelse – at mye ligner på konseptet, bare at alt ser mer produksjonsklart ut.
Jaguar har antydet at I-Pace får en rekkevidde på minst 350 kilometer når den kommer på markedet mot slutten av 2018 takket være en Litium-batteripakke med kapasitet på 90 kWt.
To kompakte elmotorer sørger for en samlet effekt på 395 hestekrefter og et dreiemoment på 700 Newtonmeter.
Elmotorene frigjør masse plass, så selv om I-Pace er noe mindre enn F-pace (5 cm kortere, 9 cm lavere og 4 cm smalere) gir en akselavstand som er strukket med 115 mm et hav av innvendig rom, ifølge Jaguar, faktisk mer benplass enn en BMW 7-serie.
Vekt er selvsagt et tema for alle elbiler, men selv om I-Pace veier drøyt to tonn lover Jaguar en akstid på rundt fire sekunder, og kjøreegenskaper slik du forventer de skal være i en Jaguar.