-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Stort og ladbart fra Jeep
Jeep avslører detaljer om sin ladbare Wrangler og viser et konsept som staker ut kursen for en kommende Wagoneer.
Allerede under vår første prøvekjøring av nye Wrangler i 2018 ble det røpet at modellen på et senere tidspunkt skulle komme som ladbar hybrid.
Nå avslører Jeep detaljer om plug-in versjonen som kommer på markedet i 2021.
Som sine mindre søsken, Renegade og Compass, får den tilleggsbetegnelsen 4xe. En 2,0-liters bensinmotor og to elmotorer sørger for en samlet effekt på 375 hestekrefter og maks dreiemoment på 637 Newtonmeter.
Et batteri med kapasitet på 17 kWt er plassert under baksetet, men Jeep oppgir en relativt beskjeden elektrisk rekkevidde på bare 40 kilometer.
Men det som antagelig er viktigst for menigheten er at Jeep lover fremkommelighet helt på linje med det du finner i de øvrige Wrangler-modellene.
Den andre nyhetene fra Jeep er den største – i alle fall i fysiske mål. Grand Wagoneer Concept ser nærmest gryteklar ut, så det skjer neppe store endringer i karosseri og utforming når den i løpet av et par år finner veien til samlebåndet.
Dette er en bil som selv amerikanerne definerer som full-size SUV. Den skal slåss i det øverste luksussegmentet og Jeep antyder en prislapp på inntil 100.000 dollar for en fullspekket modell. Det er langt over prisnivået Jeep normalt opererer på.
For å rettferdiggjøre prislappen har de utstyrt konseptet med et McIntosh lydanlegg med 23 høyttalere og 24-kanals forsterker. Videre har den 24-tommers hjul og skjermer en masse både foran og bak.
Jeep er sparsomme med tekniske detaljer, men de antyder at konseptet er utstyrt med en plug-in hybrid drivlinje så du kan ferdes takløst og nærmest lydløst i naturen.
Vi får håpe de finner en smartere måte å pakke batterier på slik at Wagoneer får vesentlig lengre elektrisk rekkevidde enn Wrangler. Men uansett er nok dette en SUV av et kaliber som har meget begrenset interesse på vårt kontinent.