-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Tilbakeviser avgiftsspekulasjoner
Bertel O. Steen Chrysler Jeep Norge AS, importør av Jeep til Norge, reagerer kraftig på spekulasjonene som fremsettes i en pressemelding fra Vegdirektoratet om mulig omklassifisering av om lag 200 Jeep Grand Cherokee.
–All nødvendig dokumentasjon er fremlagt Drammen Trafikkstasjon, som er bemyndiget til å godkjenne slike kjøretøy. At Vegdirektoratet i ettertid går inn og vurderer å overprøve denne godkjennelsen – med tilbakevirkende kraft - kan ikke verken importør, forhandler eller kunde holdes ansvarlig for.
Saken er fortsatt til behandling i Vegdirektoratet, og importøren avviser fullstendig spekulasjonene om de økonomiske konsekvenser som fremkommer i Vegdirektoratets pressemelding.
- Vi beklager den usikkerhet Vegdirektoratets utspill medfører for våre nåværende og fremtidige kunder samt våre forhandlere, avslutter Henning Larsen.
Dette er saken:
Jeep Grand Cherokee ble høsten 2003 gjennom en ombygging foretatt i Norge godkjent for å bli registrert i avgiftsklasse N2 (biler med tillatt totalvekt over 3,5 tonn). Godkjenningen ble gitt av Drammen Trafikkstasjon, noe som er den normale prosedyre for biler av denne kategori.
Importøren har foretatt grundige tester av bilen, og fabrikken har bekreftet at de gir importør anledning til å gjøre ombygginger av denne karakter. All nødvendig dokumentasjon for dette er fremlagt for Trafikkstasjonen og blitt godkjent. Trafikkstasjoner er bemyndiget til å godkjenne slike biler.
Salget og registreringen av bilene gikk problemfritt fra høsten 2003 til Vegdirektoratet i januar 2004 på eget initiativ tok opp saken for eventuelt å kunne overprøve Trafikkstasjonen sitt vedtak. Saken er fortsatt under behandling.