-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Her er neste Juke
Nissan skal avduke en ny generasjon Juke i september. Vi korter ventetiden med en eksklusiv illustrasjon.
Juke vakte utvilsomt oppsikt med sin spesielle design da den kom på markedet for snart ti år siden, men Nissan skal ha kred for at de våget å prøve seg i en helt ny nisje og erstatte sin tradisjonelle kompaktklasse-bil, Almera, med en kompakt crossover.
At satsingen var vellykket dokumenterer Nissan med et salgstall på over en million Juke siden de første rullet av samlebåndet i 2010.
Nissan-anlegget i Sunderland er Storbritannias suverent største bilfabrikk med en årsproduksjon på drøyt en halv million (2016-tall fra Wikipedia).
I Norge er det ifølge OFV registrert 2580 nye Juke siden 2010, men salget har vært fallende de siste årene – fra 113 biler i 2017, via 32 i 2018 til kun 6 hittil i år. Dermed er det liten grunn til å anta at nye Juke vil bli å finne hos norske Nissan-forhandlere.
Nissan lover at nykommeren i tillegg til et modernisert design får mer dynamiske kjøreegenskaper og blir mer praktisk enn første generasjon Juke.
Som vår eksklusive rendering viser beholder den noen karakteristiske trekk fra forgjengeren, som store, runde kjørelys og smale hovedlys. Men den får en ny front inspirert av andre nyere Nissan-modeller, noe som kan gjøre den akseptabel for et større publikum.
Nye Juke er designet av et europeisk designerteam som fikk i oppdrag å lage en evolusjon som ivaretar kvalitetene fra forgjengeren.
Vi skrev en omfattende sak om nye Juke basert på spionbilder for et par måneder siden, men Nissan lekker nå noen ytterligere detaljer i forkant av den internasjonale lanseringen.
De fremhever dynamiske kupelinjer, 19-tommers hjul og en fremtoning som setter ny standard i det kompakte crossover-segmentet.
Nissan hevder å ha lyttet til potensielle kunder i B-SUV-segmentet med hensyn til design, det siste på teknologifronten og kjøreglede.
Nye Juke blir tredje Nissan-modell med ProPilot-teknologi, som er et element i Nissan Intelligent Mobility Vision.
Juke generasjon to har ifølge Nissan fått økt fotavtrykk for å gi mer plass og komfort til fører og passasjerer, uten at det går på bekostning av de dynamiske kjøreegenskapene.
Britiske AutoExpress har kjørt litt i maskerte pre-produksjonsbiler. De hevder førsteinntrykket er at bilen kjennes som en sterk evolusjon av forgjengeren og at ny plattform og drivlinje gir bedre kjøreegenskaper mens ny teknologi gjør det enklere å leve med bilen i hverdagen.
Vi presiserer at vår illustrasjon er datamanipulert, men du kan jo klikke deg tilbake på den og sammenligne når den offisielle debuten finner sted i september. Jeg føler meg trygg på at det meste vil stemme.