-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Juke R, R for råest
Vi har tidligere fortalt deg om kjøring med Nissans R-utgave av Juke. Den var så rå at det var vanskelig å ta den på alvor. Nå er den i salg – enda råere.
Hvor stor «produksjonen» vil bli er vanskelig å si, for dette er ikke bare ekstremt hva prestasjoner og utseende angår, det er også ganske ekstremt når du skal betale inngangsbilletten.
400.000 pund betyr at du i stedet kan kjøpe fire Cayenne Turbo S – og de har attpåtil et brukbart baksete.
Men, på den annen side, hva skal man med fire Cayenner?
Da Nissan gjennomførte stuntet med å sette en bola Juke oppå en temmelig modifisert GT-R, sa de at det allerede var en «høyt respektert person fra Dubai» som hadde levert et solid depositum på byggenummer 1.
Nå er bilen på vei til kunden, og kjølen er allerede strukket for byggenummer 2. Da vi prøvde bilen i sommer hentet den vanvittige 480 hestekrefter fra 3,8-liters twin-turbo V-sekseren. Det helt sprø er at i «kundeversjon» gir den enda 60 hester mer.
Hvor Ray Mallock Ltd. har funnet dem aner jeg ikke, men dette er folkene bak blant annet Chevrolet Cruze bilene i WTCC, den gamle Mercedes McLaren 722 GT, for ikke å snakke om Nissans egen Delta Wing racer – så de har vel et ekstra kort eller to gjemt oppi ermet.
Det er de som bygger disse R-Jukene, og de forteller at de måtte jobbe enda mer med både chassis og drivlinje for å gjøre det hele kjørbart for kunder.
Firehjulsdriften er beholdt og et FIA-godkjent bur er montert – det later til at kunden skal bruke denne for sin egen fornøyelse på lokale trackdays.
Da kan han kose seg i tre sekunder, deretter har han passert 100 km/t og må begynne å konsentrere seg. Karosseriet bremser toppfarten til litt over 250 km/t, der de råeste GT-R gjør over 300.
Men tilbake til Cayenne Turbo S. Litt flere hester og litt høyere toppfart. Men vekten er også høyere – med solid margin.
Det gir seg utslag på sprinten. 4,5 til hundre, og i disse kretser betyr femten tideler masse. De betyr kanskje forskjellen på 100.000 og 400.000 pund?