Kewet Buddy lanseres i Monaco

ElBil Norge AS, produsenten av elbilen Kewet og forhandler av elbiler generelt, har et godt år bak seg. I løpet av de siste to åra er omsetningen mer enn firedoblet og endte i 2004 på 12,4 millioner.

Publisert Sist oppdatert

Slik blir logoen på Kewet Buddy
Slik blir logoen på Kewet Buddy

Veksten er bl.a. et resultat av myndighetenes positive incitamenter for å øke etterspørselen etter elbil. Dette omfatter fritak for årsavgift, ingen bompenger, gratis parkering på kommunale p-plasser og bruk av kollektivfeltet. Mange opplever at elbil både er økonomisk og tidsmessig lønnsomt.

Den kraftige salgsveksten og en fornuftig drift bidro til en resultatmargin på over 10%, noe produsenten er fornøyd med. Ikke minst fordi de i fjor brukte betydelige ressurser til utviklingsarbeid og EU-godkjenning av deres kommende modell Kewet Buddy. I den nye modellen er det fanget opp mange tekniske og bruksmessige forbedringer, samt en forsiktig modernisering av designet inn- og utvendig, noe BilNorge.no viste smakebiter av i desember.

–Kewet Buddy framstår som et realistisk elbilprosjekt, både økonomisk og teknisk. Den er liten, den er morsom og den tar deg billig og enkelt fra A til B, sier daglig leder Hans Håvard Kvislie i Elbil Norge AS, som for anledningen viser oss den nye Buddy-logoen. I begynnelsen av april vil den nye modellen bli lansert på EVS21 i Monaco.

–Interessen er stor fra flere land, men på kort sikt vil vi ha hovedfokus på det norske markedet og utvide vår egen produksjon for å betjene den økende etterspørselen, avslutter Kvislie.

Vi er til stede i Monaco under lanseringen 1. april og kommer tilbake med en rapport.

Powered by Labrador CMS