-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kia viser konkurrent til Hyundai
Kia har i dag avduket sin nye elbil i Korea. Niro Electric blir en direkte konkurrent til Hyundai Kona.
Dersom du er blant de tusenvis som står på venteliste for å kjøpe en Hyundai Kona Electric, så kommer det nå et nytt alternativ som kan være like attraktivt. Kia lanserer nemlig elbil-utgaven av Niro, og den har svært mye til felles med sin «fetter» fra Hyundai.
Vi snakker en kompakt SUV / crossover med elektrisk drivlinje og en rekkevidde som gjør at denne kan dekke det daglige bilbehovet for svært mange.
Kia antyder nemlig en rekkevidde per opplading på 450 kilometer etter den nye WLTP-standarden (som er langt mer realistisk enn dagens NEDC målemetode). Niro Electric får en batteripakke med kapasitet på 64 kWh – det samme som Hyundai Kona.
Klarer du deg med kortere rekkevidde kommer den også i en versjon med 39,2 kWh batteri – det skal gi en rekkevidde på 300 kilometer.
Jeg regner med at Kia, som Hyundai, også vil operere med forskjellig motoreffekt i forhold til batteripakkene.
Men Niro EV er heller ikke en bil du kan kjøpe i morgen – den europeiske lanseringen finner sted på høsten Paris-utstilling, og de første bilene kommer til Norge i desember.
Det forventes en strøm av elbiler med rekkevidde på dette nivået neste år, så det er ingen grunn til å forhaste seg. Du må uansett regne med lang ventetid for de fleste av dem, med mindre du velger en Nissan Leaf som kan leveres på relativt kort tid.