-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Her er nye Kia Sportage
Kia har i dag sluppet de første offisielle bildene av femte generasjon Sportage som forventes til Norge sent på året.
Vi publiserte denne saken basert på spionbilder for en måned siden, og siden det fortsatt er sparsomt med informasjon fra produsentens side frisker vi opp saken med offisielle bilder som viser eksteriør så vel som et moderne interiør.
Selv om Kia holder på de tekniske detaljene vet vi at Sportage får mye til felles med nylig lanserte Hyundai Tucson som du kan lese mer om her.
Det betyr blant annet at den kommer som ladbar hybrid – noe som passer meget bra i det norske avgiftssystemet forutsatt at bilen har en brukbar elektrisk rekkevidde.
Vi kan regne med at drivlinjen blir den samme som i Tucson, en 1,6-liters bensinmotor som sammen med en elmotor på 66,9 kW gir bilen en samlet effekt 265 hestekrefter og maks dreiemoment på 350 Newtonmeter.
Firehjulsdrift er standard i Tucson og vil nok også bli det i Sportage. Og med en elektrisk rekkevidde på rundt fem mil basert på WLTP-syklusen vil det bli minimalt, om i det hele tatt noen, engangsavgift.
Det er foreløpig ikke kjent når Kia viser bilen offentlig, men det er snakk om produksjonsstart fra juni, så det drøyer neppe lang tid før vi får se den i all sin prakt.
Av innhold og tekniske data kan du regne med at den får omtrent det samme som Hyundai Tucson.