-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nok en Ceed?
Disse bildene tyder på at Kia er i ferd med å utvikle et nytt medlem til Ceed-familien.
I tillegg til Ceed kombi og stasjonsvogn har det koreanske konsernet presentert ProCeed og Ceed GT. Men nå ser det ut til at de er i ferd med å utvikle ytterligere et familiemedlem.
Selv om de fleste produsenter nøyer seg med én kompakt crosser, kan det virke som Kia vil ha flere. Man skulle tro at det kunne medføre innbyrdes kannibalisering.
I Europa har vi allerede Niro som leveres med alternative drivlinjer – alle elektrifiserte i større eller mindre grad. Og så har de jo Stonic, pluss at en helt ny Soul kommer neste år.
Ifølge våre kilder er det flere elementer som antyder at bilen på bildene er en Ceed-variant. Men det er ikke bare en Ceed med litt ekstra bakkeklaring som Cross-modellene til VW, den har også egne designelementer som gjør bilen unik.
Vi forventer ikke noe banebrytende – innvendig blir den nærmest identisk med øvrige Ceed-modeller. Og den vil trolig også bygges ved den slovakiske Kia-fabrikken.
Bilen kan bli en direkte konkurrent til Volkswagen T-Roc i et segment som er i rask ekspansjon med stadig nye konkurrenter.
Drivlinjene blir trolig de samme som for Ceed hvor innstegsmodellen har en 1,0-liters turbo med 120 hk, etterfulgt av en kraftigere 1,4-liter samt dieselmotorer på 1,6 liter.
Det skal bli interessant å se hva som dukker opp i produksjonsform etter hvert.