-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kinas biler i medvind
(i hvert fall fra Changan)
En meget gledelig pressemelding: Chongqing Changan Automobile Co økte salget i årets første to måneder med 16 prosent!
Bilene fra Chongqing Changan Automobile er gamle japanske modeller, minibusser og små pickup’er med dobbelkabin, ”spesielt vakre og spesielt godt egnet til familier” sier reklamen.
25.286 enheter solgte de i januar og februar – det er opp 16 prosent fra samme periode i fjor. Og produksjonen økte enda mer, til 30.046 enheter. Dessuten bygger de motorer for andre, slik at motorproduksjonen økte med 36 prosent i perioden.
Hvilket kanskje høres ut som en vits, men vi kan nok snart like godt begynne å venne oss til ekspansjons-nyheter fra den kinesiske bilindustrien.
Neste uke skal den kinesiske ministeren for utenrikshandel, Shi Guangsheng, møte sine kollegaer i EU for å diskutere Kinas vei inn i WTO, med spesiell vekt på hvilken virkning det vil kunne få for Kinas bilindustri.
Av Jon Winding-Sørensen