-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Grinnall
Artikkelserien åpner med et knippe tre-hjulinger. Tre hjul og to sylindre er vel noe av det mest basic man kan utsettes for – men i dette tilfelle er det litt flere enn to sylindre. Hele drivlinjen er hentet fra BMWs K-serie, det betyr blant meget annet opp til 130 hester.
De to hjulene foran sørger for stabilitet – det ene hjulet bak sørger for at det allikevel er helt åpenbart for deg at det er litt mer enn en bil du kjører. Jeg unner alle å kjenne den spesielle tre-hjuls følelsen fra 160 og oppover. Da har man lagt til enda en dimensjon i sin motor-erfaring.
Engineered by Enthusiasts, Driven by Individuals er fabrikkens slagord. Individualistene kan jeg skrive under på, men entusiastene er enda mer enn det. Dette er seriøse konstruktører og designere. Merket fantes først på en Triumph TR 8 som det var gjort meget med. I 1991 ble det en skikkelig trike, men derfra var det veldig kort vei til to hjul foran, et bak og midtmotor.
Steve Harper, designer med glimrende resultater fra Royal College of Art og en solid karriere fra Rover, den gang Rover hadde en seriøs styling, gjorde det spennende karosseriet – samtidig som han viste dem hvordan det også kunne gjøres firehjulet (i dag heter den Scorpion IV, mens vår selvfølgelig er Scorpion III). Sist jeg hørte fra Harper, for to år siden, var han designer hos – av alle steder – Volvo. Vi får håpe han får avløp for noen av ideene sine der også.
Dagens modell kan også leveres ferdig bygget (70.000 Euro) og er utstyrt med vegg-til-vegg TÜV stempler.
FOTOALBUM: (Klikk for store bilder)