-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Marlin
Det er mulig dere synes det er litt pseudo, forholdsvis kvasi. Skjermer på utsiden burde være eksklusivt for Morgan nå, alle andre burde finne på sitt eget.
Da flere ønsket å kjøre rundt i samme klassiske bil, med de samme u-klassiske kjøreegenskapene som Moorhouse beveget seg i og med, måtte det bli byggesett. Selv om han ville kunne han ikke selge ferdigbygde biler, tekniske regler (og momsregler) gjorde kit-løsningen til den eneste mulige.
Marlin Roadster ble resultatet, etter ti års tid kom det en Berlinetta, en litt mykere modell, i tillegg. Den varte ikke lenge, det gjorde derimot Cabrio, som var en utvikling av Roadster men med linjer som i stor grad var inspirert av førkrigs karosseriene til VandenPlas, noe av det bedre gjort i UK i 30-årene. Den ble senere til Hunter, et slags flaggskip for bedriften, stapp full av moderne komponenter under det tradisjonsrike skallet.
Da det etter hvert ble en ganske stor gruppe potensielle kunder som ønsket seg en slags Seven, men med bedre plass, ble Sportster utviklet, minimalistisk overalt unntagen i maskinavdelingen. Her tåles det installasjoner på inntil 500 hester.
Og så, mot slutten av 1990-årene kom det foreløpige høydepunktet: Makaira. Men den faller utenfor denne serien, fordi de to andre, Hunter og Sportster, leveres av Marlin Racing, i kit form. Makaira leveres imidlertid kun av Marlin Cars, som produserer ferdigbygde, nøkkel-i-døra biler. Også de to byggesettene kan du bestille ferdigbygget derfra, hvilket selvfølgelig kan gi deg litt av et lokalt miljø som glitrende hjemmebygger, hvis du glemmer å informere pub-vennene om denne lille detaljer.
Så her har vi en av de få byggesettbilene som ikke bare kan settes sammen av andre, det kan de alle, men som kan leveres nøkkelferdig av produsenten. Dersom det motsatte skulle skje noe sted, måtte det være at Morgan begynte å levere sine biler i byggesett.