-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
NF Foreman
NF Auto Development, som dere skal møte i dag, er Neil Foreman og sønnen Matthew. Ute på den engelske landsbygda driver de meget mer enn bare fremstilling av byggesett for biler. De driver en konstruksjons- og byggetjeneste som er fullstendig utrolig.
Er det noe rart at når de så skal gjøre et byggesett blir det ikke akkurat noen pingle. Her er det Ferrari P4 fra slutten av 60-årene som er den klareste inspirasjonen – går det an å få en bedre harmoni av rå muskler og vakre linjer?
Foreman CanAm eller Mk4 heter de to tilgjengelige modellene. Alt, bortsett fra drivlinjen, er Foremans. Et praktfult chassis, flere karosseriversjoner (åpen, eller lukket, der air condition utstyr også kan leveres), helt egne støpte aluminiumskomponenter til opphengningen som er justerbar i alle retninger, egne radiatorer, racing-bensintanker som er skumfylte. Spesial hele veien, bortsett fra at tilsynelatende primitive Sierra-baserte deler også dukker opp her og der. Snekka for eksempel. Men disse folkene er så barka at der standard kan brukes, bruker de det. Og det er ikke mange steder.
Det går sikkert an å regne ut den minste summen man kan få sammen en slik for. Den andre retningen finnes det imidlertid ingen grenser for. Her åpnes det nemlig for å bruke det meste av drivlinjer, fra Peugeut/Volvo/Renaults V6 motor med gearkasse fra en Renault 25, via en small block Chevrolet på 5,7 liter eller en V8 fra Rover, til full installasjon med V12 fra Ferrari eller Lamborghini. Med en passende transaksel (Porsche stort sett), en vekt på under 1000 kg, og en forholdsvis komfortabel registrerings- og godkjenningsprosedyre, er det klart dette kan bli ganske moro.