Escargot

Escargot

Trihawk

Trihawk

Trihawk

Trihawk

Trihawk layout

Original Trihawk

Original Trihawk

Trihawk

Dersom du hører om, for det første en trehjuling som er stappfull av, for det andre, obskure franske komponenter – opphengning fra Renault 5, styring fra en Renault 9 og motor fra en Citroën GS – ville du da trodd at den kom fra USA?

Publisert Sist oppdatert

Men med dette som utgangspunkt ble det bygget noe virkelig moderne. Temmelig mye New Edge design i form av et åpent ”kar med frittstående forhjul med sykkelskjermer og en hekk som løfter seg slik at nesten hele bakhjulet synes. Gode dimensjoner på frontruten som helt klart burde klare å holde regnet borte selv i 160. Og igjen møter vi et tyngdepunkt så lavt at selv om det slipper bak kjører denne sirkler like fort som en Countach.

Dessuten møter vi her den eneste trehjulingen i verden som har vært gjennom den gamle amerikanske 30 miles-pr-hour front-kollisjonstesten. Alle punktene, ratt-inntrengning, fører-beskyttelse, frontruteramme og bensinsystem, besto prøven med glans.

Men det ville være synd å reprodusere den testen i virkeligheten, for selv om Trihawk har vært med oss i mer enn 20 år, er det nok ikke noe særlig over 200 som er bygget. Helt klart en bil med samleverdi.

Powered by Labrador CMS