-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
YKC
Her er vi endelig inne hos en som kan betegnes som en forholdsvis konvensjonell engelsk kit car produsent. Han har noe som er fri fantasi med klassisk bakgrunn, noe som er tuftet på et kjent konsept – i dette tilfelle Lotus Se7en/Caterham, og noe som bare er underlig.
Glem det, alle modellene er blandinger av hverandre, Julietta har Romero fronten med hel frontrute, mens Mille Miglia er den samme, bare med lave aero-screens. Imola er nesten en Romero som er en litt mykere Roadster som, fortelles vi, er inspirert av 30-årenes Alfaer – men helt åpenbart er altså ikke det heller.
Under er det hel-engelsk. Ford drivlinje (1,6 liters Zetec 16v motor), forstillingen kan hentes fra mange modeller, bare den har en McPherson konstruksjon, mens bakhjulene interessant nok er festet til de Dion akselen fra en avdød Rover SD1. Ikke bare holder den hjulene i riktig stilling under hele fjæringsveien, den burde se litt tøff ut også under den høye hekken.
En omfattende prisliste ender på nesten 8.000 pund før du har begynt på motor, opphengning og andre donor-detaljer. Fabrikken bygger en opp for deg, med nye deler de aller fleste stedene, for 15.000 pund inkl. momsen.
Så var det det kjente opplegget da. F 27 heter deres Seven-modell, og den er enda mer Caterham enn man umiddelbart skulle tro, for ikke bare inneholder serien det klassiske åpen-kiste karosseriet (i vanlig og bred utgave), det er også bygget et bredt, lavt plastkarosseri som dekker alle hjulene, akkurat som Caterham forsøkte med sin 21-modell. Og enda et likhets-trekk, dette chassiset, som opprinnelig ble utviklet for å ta mer eller mindre trimmede firesylindrede Ford-motorer, er nå modifisert slik at det også sier ja både til en Rover V 8- eller til Hayabusa - eller andre ildsprutende motorsykkel-motorer.
Dette ser ut som en ganske gjennomkonstruert pakke, der chassis/karosserienheten selges for 2.600 pund (med det brede KR-karosseriet må man betale 1000 pund ekstra). Konstruksjonen er styrketestet både av Universitet i Manchester og av TÜV i Tyskland. At de bruker Ford komponenter foran men en egen uavhengig opphengning bak er også forholdsvis originalt. Det var en lettelse (for slike som meg) da Caterham endelig kom med sitt brede chassis – ti ekstra cm - for hekken kan være forskjellen mellom en glimrende bil, og en møkkakjærre! Det er hyggelig å se at alle etterlignerne etterligner.
Til sist YKC Pace. Den ser ut som en velvoksen radiobil, men er inspirert sier de, av de amerikanske Outlaw racerne. En slags moderniserte Midget og spør du meg vil jeg si at den likner på en litt gjengrodd utgave av en Ligier BeUp.
Den har motoren bak føreren, et forhold mellom akselavstand og sporvidde på 1,5:1 som skal hjelpe til å gi den særdeles balanserte kjøreegenskaper, får vi høre. De Dion aksel bak, igjen, og et svært modifisert McPherson foran. Her er det bare Zetec motor på 132 hester og en nullstilt gearkasse fra en XR-Escort. Chassiset er også her gjort av YKC og det kan se ut som om dette er en bil de foretrekker å levere ferdig bygget, til 12.500 pund. Da kan du velge mellom full frrontrute, eller en lav aero-screen i transparent plast.
Dette virker som en av de tøffeste Se7en-klonene på et overfylt marked, men hvorfor i all verden de har et merkenavn som høres ut som en glidelås-produsent kan jeg dessverre ikke si.