-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Lincoln MKX kom hjem
Lincolns konseptutgave av MKX debuterte i Beijing i april. Så ble den hentet hjem til USA for å stå på bilutstillingen i Los Angeles.
De fleste er nok ganske enige om at dette såkalte konseptet skal bli den tredje i en serie av fire helt nye Lincoln-modeller som skal være på plass innen modellår 2016.
Riktignok forteller designerne oss at denne bilen er inspirert av fly og motorsykler. For meg ser den ut som en ganske trygg SUV som er designet for å kunne være en fellesnevner for alle smak- og trendretninger over hele kloden.
Det har allerede vært avholdt en rekke kundeklinikker både i USA og i Kina – de har åpenbart ikke vært dramatiske, for det har ikke skjedd noen endringer på bilen i det halve året som har gått siden Auto China denne våren.
Off-roader
Til å være en luksus-SUV har Lincoln lagt ganske stor vekt på tilsynelatende terreng-egenskaper.
Høy bakkeklaring, skliplaten foran ser ut som den er separat (og derfor ekstra kraftig), hjulåpningene er «forsterket» av noe som ser ut som et slags motstandsdyktig kunststoff, samtidig som den elegante aluminiumprofilen som forbinder hjulåpningen foran med de bak, der Lincoln-emblemet er gravert inn, forteller at denne er velegnet til en opera-premiere også.
Hekken er også ganske ekspressiv. Den skrå taklinjen der bak, sammen med muskler over bakhjulene, må nok tolkes i retning av sportslige intensjoner. 21-tommers hjul ødelegger ikke akkurat for dette inntrykket.
Viktig segment
Både den splittede grillen foran og baklys i hele bilbredden er en del av de nyeste Lincoln designs-signalene.
Når denne modellen kommer i produksjon (det er ingen vits i å si ‘hvis’) vil den havne rett i et sterkt voksende segment. I dag har denne biltypen 36 prosent av det globale luksusmarkedet. Man regner med at det vil øke til 44 prosent innen 2018.