Exotic Rides W70
Exotic Rides W70
Exotic Rides W70
Exotic Rides W70
Exotic Rides W70
Exotic Rides W70
Exotic Rides W70
Exotic Rides W70
Exotic Rides W70
Exotic Rides W70
Exotic Rides W70
Exotic Rides W70
Exotic Rides W70
Exotic Rides W70
Exotic Rides W70
Exotic Rides W70
Exotic Rides W70
Exotic Rides W70

LaFerrari-kloning fra Orlando

På Facebook-sidene ser det ut som prosjektet er på full fart forover. Lurer på hva Ferraris merkevare-advokater har å si til det.

Publisert Sist oppdatert

Kanskje de ikke har noe å si noe til – når det kommer til skarpen.

Ferrari er et av de selskapene som lønner et knippe skarpe advokater hvis eneste oppgave det er å rusle rundt i basarene og sjekke at det ikke selges T-skjorter med Ferrari-logoen på fronten – før det er betalt lisensavgift.

Harley er et annet. Et barnebarns barnebarn av gamle Davidsen, hun som hadde ansvar for «merchandise», fortalte meg at de tjente mer penger på juletrepynt og modelljernbaner med Harley-logo på, enn de tjente på motorsyklene.

Det er med andre ord en egen industri å vedlikeholde mytene.

Og her har vi et lite firma i Orlando, Florida som viser frem dette som de kaller W70. Og vi kan jo tro på det, dersom vi tror på Face-sidene. Men på den annen side: den web-adressen de har vist til et halvt år nå, er fremdeles ikke oppe. Så hva skal vi tro?

Klone
Bilen, hvis vi tror på den, ser ut som den er kliss lik en LaFerrari, men i motsetning til den amerikanske Bugatti Chiron-byggesettbilen vi viste for ikke så lenge siden, ser det ut som om dette er en superbil konstruert fra bunnen av.

W70 heter den, selskapet inviterte til åpne dager i utstillingslokalet på slutten av fjoråret, de har satt en pris på den, og de har lovet at det ikke skal bygges flere enn 70 eksemplarer av den.

$250.000 er prisen de snakker om, og den er mest interessante i det øyeblikket du bestiller en – de skal nemlig ha halvparten for å starte på prosjektet ditt. Derfra vil det ta cirka åtte måneder før du får den, gryteklar.

Syvliter
Det er ikke mange detaljer vi finner. LS 7-liters motoren fra Chevrolet, plassert i midten, her med 626 hk, og en seks trinns manuell Porsche transaksel, er det mest konkrete. Pluss «aluminiums-ramme», og på en eller annen måte skal det hele være basert på Viper. Hvordan aner jeg ikke.

Men en herre fra Australia ved navn David Williams vet det nok. Det er han som har tegnet bilen.

Det var ikke mye til harde fakta, og selvfølgelig kan det være at dette er en av disse USA-drømmene som aldri ble noe av. (Noen som husker Godsil? Vi skrev aldri om den – selv om det hadde den kanskje fortjent, uansett hvor mye fantasi den viser seg å ha vært).

For, og det støtter vi sterkt opp om: det må jo være lov å drømme.

Powered by Labrador CMS