Lamborghini Estoque
Lamborghini Estoque
Lamborghini Estoque
Lamborghini Estoque
Lamborghini Estoque
Lamborghini Estoque
Lamborghini Estoque
Lamborghini Estoque
Lamborghini Estoque
Lamborghini Estoque
Lamborghini Estoque
Lamborghini Estoque
Lamborghini Estoque
Lamborghini Estoque
Lamborghini Estoque
Lamborghini Estoque
Lamborghini Estoque
Lamborghini Estoque
Lamborghini Estoque
Lamborghini Estoque
Lamborghini Estoque
Lamborghini Estoque
Lamborghini Estoque

Lamborghini for fire

Etter uker med erting, dro Lamborghini teppet helt av sin Estoque, sin første firedørs supersportsbil.

Publisert Sist oppdatert

Panamera-konkurrent
Estoque, som foreløpig bare er et konsept, har hentet navnet sitt fra sverdet som matadorene bruker i sin kamp mot oksen.

BILEN BLE AVSLØRT BIT FOR BIT

Bilen har motoren plassert bak forakselen, og den lange akselavstanden skal gi god plass til fire personer i en bil som både skal være en rå racerbil og en klassisk Gran Turismo.

Dermed kan den være en konkurrent i et marked der Porsche Panamera trolig er nestemann ut.

Knytter linjene
Med klar tilhørighet til designuttrykket til Sant' Agata peker Estoque i en klar retning inn i Lamborghinis mulige fremtid.

Som den første sedanen i merkets historie, ønsker man å være med å definere en ny kategori av supersportssedaner.

Les LAMBORGHINIs historie

Det er også lett å se slektskapet til dagens to modeller, Gallardo og Murciélago.

Med en høyde på 1.35 kombinert med et særdeles sinna uttrykk, er det heler ikke vanskelig å se likheter med Reventón som ble vist på utstillingen i Frankfurt i fjor høst.

SE REVENTÓN HER

Legg til at bilen er 5.15 lang, nesten to meter bred og med en akselavstand på 3.01. Det gir en eleganse som er ganske unik kombinert med råskapen den ellers står for.

Selv om man ikke ville si noe konkret da bilen ble avduket onsdag kveld, er det ingen tvil om at man ser for seg muligheten for å utvikle en tredje produktlinje basert på dette konseptet.

KAN DEN KONKURRERE MOT PANAMERA?

Diesel?
Som et produkt fra Volkswagen-gruppen, som satser tungt på reduserte utslipp og lavere forbruk, blir det spennende å se hvilke drivlinjer som blir aktuelle om bilen går i produksjon.

Det er selvsagt mest naturlig å se mot den tisylindrede motoren vi kjenner fra Gallardo LP 560-4, eller en V8-motor basert på samme blokka kombinert med turbo.

Men dette kan vel neppe kunne beskrives som et steg i miljøretningen. Da vil nok heller en høyeffektiv diesel med slektskap til Audis Le Mans-racere være mer aktuelt.

Powered by Labrador CMS