-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
100-åring uten tak
Det var ikke bare Aston Martin som kapper vekk taket i anledning Pebble Beach. Lamborghini gjorde også det.
Til Genève-utstillingen hadde Lamborghini bestemt seg for å feire grunnleggeren, Ferruccio Lamborghinis 100-års dag med en spesialmodell.
Centenario het den selvfølgelig, priset til rundt 2 millioner dollar – alle de 20 eksemplarene som skal bygges er for lengst bortbestilt.
Nå regner jeg med at de som skrev seg på den listen var fullstendig klar over at det ville komme en oppfølger, med litt mindre.
Det skjer alltid.
Det skjedde nå sist, som vi har sett, med Astons Martins siste Zagato-spesial, som er enda ferskere. Med tak til Villa d’Este i juni. Uten tak til Pebble Beach i august.
Men hvis Lamborghinien er litt mindre ny, Genève fant sted i mars, er til gjengjeld denne modellen enda mer eksklusiv. Aston Martinen skal bygges i 99 eksemplarer ganger to. Lambo nøyer seg med 20 av de med tak, og 20 av de uten.
Det hele er bygget oppå en Aventador, 6,5 liter, ikke en turbo så langt øyet kan se, 759 hester og rødlinjet på 8.600 omdreininger, firehjulsdrift og en ganske smart bakhjulsstyring.
Og så har den litt spennende aero da, blåst diffuser, som ble forbudt på Formel 1, og en hekkspoiler som ikke bare løfter, men som kan bevege seg 15 grader.
Taket er bare tatt bort, du får det ikke med som en separat plate en gang. Så hvis det regner får du sette opp farten, så fyker vel regndråpene over.
Lamborghini sier ikke noe om hvor fort du kan kjøre for å løse den floken, de sier bare at toppfart er over 350. Kanskje ikke så smart, allikevel, å forsøke på våt vei?
Lambo antyder også at uten tak vil den av en eller annen grunn bli 10 % dyrere enn den med.
Og selvfølgelig kan du få den i hvilken finish du vil, men det er mulig noen har fått en god idé etter å ha sett Quaile-bilens spesielle matte sølvfarge – døpt Argento Centenario.