-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Lambo feirer Pirelli
Det er utrolig hvilke alibier man finner for å selge noen ekstra eksemplarer av noe. Som nå hos Lamborghini, som vil kvitte seg med noen flere Aventador: Si velkommen til Pirelli Edition.
Lamborghini har (selvfølgelig) brukt Pirelli siden tidenes morgen. Den nest første Lamboen jeg selv kjørte møtte jeg på Pirellis prøvebane (en av Formel 1-eier Walter Wolfs spesialutgaver bygget med hjelp av Gianpaolo Dallara), men at Lambo/Pirelli-forholdet er så enestående at det skulle kunne benyttes til en spesialutgave er litt sært.
Men hva gjør man ikke for en marketing-avdeling med muskler?
Man tar altså en Aventador, lukket eller åpen, og bestemmer seg for å lage en Pirelli Edition i et antall eksemplarer i 2015.
Man legger opp til at forhandlerne kan ta imot bestillinger nå, og så vil leveringen skje en gang utpå sommeren.
Formidabelt
Det du får for en ekstrapris jeg ikke kjenner, men som jeg regner med ligger på formidabelt-nivået, er en «vanlig» Aventador med V12 og nesten 700 hk, kullfiber monocoque og pushrod i alle hjørner samt permanent firehjulsdrift, men i tillegg må du sette deg ned og ta beslutninger med hensyn til fargetoner.
Et alternativ er matt svart tak, stolper, speil, motordeksel og en del andre detaljer. Som da skal kontraste med en av seks glossy farger for resten av hylsteret.
Det andre alternativet er blank svart for øvre halvdel og for luftinntakene, som da skal være i kontrast med en av fire matte fargetoner for resten av bilen.
Jeg veit – dette er i overkant av hva det er naturlig å kreve av en Aventador-kundes beslutnings-evne.
Obligatorisk pynt
Heldigvis, det er detaljer du ikke trenger bestemme deg for, for det er obligatorisk med en smal, rød stripe over taket og ellers her&der.
Røde bremsekalipere er også obligatorisk (bortsett fra på Rosso Mars-alternativet, med matt svart tak – der er kaliperen gul – jeg sa det var problematisk å velge her). Og dersom du ber om Bridgestone eller Hankook, vil de ikke syns at det er noen god spøk.
Det skal Ferrari ha, de tøver ikke med to-farget Monza Speziale, eller Englebert-Ti-Ricordi-Selection. Når de lager en speciale, da er det virkelig en speciale.