-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Forlenget Evoque
Selv om salget er meget beskjedent i Norge, er nye Range Rover Evoque en av Land Rovers mest populære modeller globalt. Nå kan den få en avlegger.
Ifølge OFV ble det kun registrert 169 nye Land Rovere på norske skilter i 2020, hvorav Evoque utgjorde 14 eksemplarer. Et meget beskjedent antall.
Nå er Land Rover godt i gang med elektrifiseringen av sine modeller – samtlige er lansert som ladbare hybrider – så kanskje det kan medføre større etterspørsel.
Det våre fotografer har kommet over her er ikke en vanlig Evoque – noe du ser ved å ta en nærmere titt på bakdørene som er vesentlig bredere enn på standardutgaven.
Vi snakker altså om en modell med strukket akselavstand (LWB), og det kan bety en av to ting – enten en variant med tre seterader og inntil 7 seter, eller en spesialversjon for Kina.
Kineserne har jo en forkjærlighet for biler med god baksetekomfort, og når verdens største bilmarked ønsker seg spesialversjoner, så stiller bilprodusentene selvsagt velvillig opp
Dersom det er snakk om en 7-seter skal den fylle en ganske trang nisje mellom den ordinære Evoque og Range Rover Velar. Førstnevnte måler 437 cm mens Velar, med tre seterader, strekker seg 480 cm fra front- til bakfanger.
Prismessig er differansen større enn de 43 centimeterne skulle tilsi. Mens Evoque har en startpris på 667.000 kroner, må du opp i 832.000 for å få en Velar.
Ifølge britiske medier har det vært spekulert i en strukket Evoque siden modellen debuterte for snart ti år siden.
Den er aldri realisert, men derimot er det kommet spesialiteter som en 3-dørs utgave og en cabriolet, begge er borte etter generasjonsskiftet.
En 7-seter kunne gi mer mening som en direkte konkurrent til Mercedes GLB og Volkswagen Tiguan Allspace.