-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Selvmotsigelsen
Her er neste generasjon Range Rover. Den blir større enn forgjengeren, men vesentlig slankere. Er det mulig?
Det er ikke mange av dagens SUVer som kan skryte av en over 40 år lang historie, men det kan denne.
Den originale Range Roveren kom på markedet i 1970 og ble raskt populær for sin kombinasjon av Land Rover fremkommelighet og høy grad av komfort. Den ble populær i mange kretser, ikke minst blant musikere og finansakrobater.
Mens første generasjon fikk et langt liv og var i produksjon helt til 1994, ble levetiden kortere for generasjon to som allerede i 2001 ble erstattet av dagens modell – den første med selvbærende karosseri.
Overmoden
Selv om den fikk en ansiktsløftning og nye motorer i forbindelse med lanseringen av Range Rover Sport i 2005, og nok en gang i 2009, bærer det nå ubønnhørlig mot de evige jaktmarker for dagens Range Rover.
Vi forventer et generasjonsskifte i 2013, så kanskje stiller Land Rover ut en konseptbil som kan gi oss en pekepinn på høstens Paris-utstilling.
Her har våre fotografer kommet over en prototyp under testing. Selv om den er rimelig godt kamuflert, er det lett å se at den bærer slektskap og stolte tradisjoner videre.
Modernisert
De som har sett bilen mener den er vesentlig større enn dagens modell, noe som vil gagne både passasjerer og lastekapasitet.
Motorene blir en videføring av dagens, muligens med litt mer effekt og lavere forbruk. En hybrid-utgave et også sannsynlig, med teknologi fra Range eConcept.
For å oppnå mest mulig vektreduksjon skal Land Rover ha samarbeidet med sine kolleger hos Jaguar om utvikling av lette komponenter til chassis og karosserideler – de har jo mer erfaringen på det feltet.
Det skal gi neste Range Rover en vektbesparelse på rundt 400 kg. Det høres kanskje nærmest umulig ut, men husk at dagens modeller har en egenvekt på mellom 2,6 og 3,1 tonn.