-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Suzuki Swift: Fornuft i lekkert design
Suzuki er et populært bilmerke i Norge, men design har ikke stått særlig sentralt der i gården. Før nå, når nye, smekre Swift skal introduseres.
Vi var blant de første som kjørte nye Swift i og rundt Monaco denne uken. Småbilen har lekre linjer (som gir litt Mini-assosiasjoner), med store, buede lykter som bretter seg rundt hjørnene både foran og bak.
På tross av beskjedne ytre mål har den et rommelig interiør som mange biler i klassen kan misunne den. Særlig takhøyden som gir en luftig kabin. Bagasjerommet er på beskjedne 213 liter, men du klapper lett sammen baksetene når du har behov for mer plass.
Kjøreegenskapene er sportslige, styringen svært direkte og bilen er smidig i bytrafikk så vel som på franske fjellveier. Også på motorvei i høye hastigheter oppfører den seg eksemplarisk og er meget godt støydempet. Det sportslige chassiset gjør at du merker ujevn asfalt, da har det lett for å riste og dunke litt.
Venter på 4x4
Suzuki Swift lanseres i Europa nå på vårparten i forhjulsdrevet utgave, produsert i Ungarn, med to alternative bensinmotorer (egenproduserte) pluss et dieselalternativ fra Fiat/GM. I Norge skal den – som alle andre Suzuki-modeller – selges med firehjulsdrift inkludert i prisen. Det betyr at Norge må vente på japansk-produserte biler som kommer på et skip med ankomst Drammen i desember.
De rundt 80 norske Suzuki-forhandlerne vil ha forhjulsdrevne demobiler på plass i august og satser på å forhåndsselge 700-800 biler i løpet av høsten. Modellen som skal selges her er utstyrt med 1,3-liters bensinmotor på 93hk, har 4x4, klimaanlegg og mye annet utstyr – alt til en prislapp på 199.900.
Med Swift vil nok Suzuki utvide og forynge kundekretsen sin. Mer om bilen kan du lese i mai-utgaven av Bil som er på plass hos abonnentene like etter påske. Kos deg i mellomtiden med bildene av den lekre og lekne kreasjonen.