-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kompakt crossover
Lexus inn i ny nisje
Lexus har i dag vist sin nye LBX – en kompakt crossover som er utviklet primært for Europa. Den kommer på markedet i 2024, men ikke til oss.
Nykommeren tilbys kun med hybrid drivlinje, og dermed er den ikke aktuell for Norge hvor elbilene står for rundt 80 prosent av markedet.
Typiske konkurrenter til den nye Lexus-modellen vil være Mini Countryman og Audi Q2, og førstnevnte gjør det bra i det norske markedet med 565 registreringer i årets fem første måneder, mens det kun er registrert 123 Q2, ifølge OFV.
LBX en forkortelse for Lexus Breakthrough Crossover, og den er basert på GA-B plattformen som også ligger under Toyotas minste SUV – Yaris Cross.
Bilen har en lengde på 419 centimeter, en bredde på 183 cm og en høyde på 155 cm over en akselavstand på 258 cm. Bagasjerommet har en kapasitet på 332 liter og den kan trekke tilhengere på inntil 750 kg.
Drivlinjen er som nevnt «selvladende» hybrid og kombinerer en tresylindret 1,5-liter med elmotor til en samlet effekt på 136 hestekrefter. Det skal sikre en akselerasjon til 100 km/t på 9,2 sekunder.
I tillegg til standardutgaven skal LBX selges i fire utstyrsnivåer med betegnelse Elegant, Relax, Emotion og Cool hvor materialvalg og detaljer utgjør forskjellen.
Europa blir viktigste marked for nykommeren som skal produseres i Japan fra sent 2023. Salget starter i Europa og andre utvalgte markeder fra tidlig 2024.