-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Trist Seat
Det er klart man ventet litt fyrverkeri når Seat stilte ut på hjemmemarkedet. I Madrid var en FR-utgave av Leon den eneste modellen som ble fremhevet som en nyhet.
Anonymt
FR-serien er på mange måter Seats GT – litt preg av fyr&flamme har den. Pluss en ganske kul rødfarge og et par lekre interiør-detaljer.
Men å komme til Madrid-utstillingen og finne Seat plassert bakerst i VW-gruppas hall, uten en eneste øynefallenhet. Ikke en prototyp, ikke en konseptbil (bortsett fra Vaillant-bilen fra Geneve, som så helt bortkommet ut på denne parkeringsplassen), ikke et forslag til en skikkelig racerbil – det er litt trist.
Det er jo egentlig produksjonstallene også, sunket med 30.000, til 385.000 i fjor. Trist er også en såpass laber (tilsynelatende) interesse fra VW-eieren at det begynner å gå ganske kraftige rykter om at Fiat er på vei inn på eiersiden igjen.
Først for Fiat
Som man kanskje vet startet Seat som en samlefabrikk for Fiat, og utviklet etter hvert noen egne konstruksjoner. Ikke fjernt fra Torinos utgaver, men allikevel rare nok: en fire-dørs 600 for eksempel, eller en nydelig Coupé med Sessano-tegnet karosseri. Det er fremdeles bånd mellom de to – men jeg tror nok vi kan se bort fra en forening.
Nå hører det kanskje med til den triste historien at Madrid er ikke akkurat Seats virkelige hjemmemarked – det er Barcelona, og disse to byene veksler på å arrangere den spanske bilutstillingen. De har hvert sitt år. Så kanskje det kommer til å lysne litt i 2007?
Men dersom jeg må fortelle om Seats Madrid-nyhet så blir det slik: Leon FR, i bensin eller dieselutgave, med henholdsvis 200 og 170 hk. Og med et glimrende slagord i brosjyren (på engelsk, med minner fra Indianapolis): Gentlemen, start your pulses.
For det skal Seat ha: de lager glimrende brosjyrer. FR-brosjyren er i svart og grått og hvitt med innslag av suggestivt rødt.