-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Trist Seat
Det er klart man ventet litt fyrverkeri når Seat stilte ut på hjemmemarkedet. I Madrid var en FR-utgave av Leon den eneste modellen som ble fremhevet som en nyhet.
Anonymt
FR-serien er på mange måter Seats GT – litt preg av fyr&flamme har den. Pluss en ganske kul rødfarge og et par lekre interiør-detaljer.
Men å komme til Madrid-utstillingen og finne Seat plassert bakerst i VW-gruppas hall, uten en eneste øynefallenhet. Ikke en prototyp, ikke en konseptbil (bortsett fra Vaillant-bilen fra Geneve, som så helt bortkommet ut på denne parkeringsplassen), ikke et forslag til en skikkelig racerbil – det er litt trist.
Det er jo egentlig produksjonstallene også, sunket med 30.000, til 385.000 i fjor. Trist er også en såpass laber (tilsynelatende) interesse fra VW-eieren at det begynner å gå ganske kraftige rykter om at Fiat er på vei inn på eiersiden igjen.
Først for Fiat
Som man kanskje vet startet Seat som en samlefabrikk for Fiat, og utviklet etter hvert noen egne konstruksjoner. Ikke fjernt fra Torinos utgaver, men allikevel rare nok: en fire-dørs 600 for eksempel, eller en nydelig Coupé med Sessano-tegnet karosseri. Det er fremdeles bånd mellom de to – men jeg tror nok vi kan se bort fra en forening.
Nå hører det kanskje med til den triste historien at Madrid er ikke akkurat Seats virkelige hjemmemarked – det er Barcelona, og disse to byene veksler på å arrangere den spanske bilutstillingen. De har hvert sitt år. Så kanskje det kommer til å lysne litt i 2007?
Men dersom jeg må fortelle om Seats Madrid-nyhet så blir det slik: Leon FR, i bensin eller dieselutgave, med henholdsvis 200 og 170 hk. Og med et glimrende slagord i brosjyren (på engelsk, med minner fra Indianapolis): Gentlemen, start your pulses.
For det skal Seat ha: de lager glimrende brosjyrer. FR-brosjyren er i svart og grått og hvitt med innslag av suggestivt rødt.