-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Hybrid med saft i frasparket
Å kalle en bil med 435 hester pluss for miljøvennlig, blir et paradoks. Men sammenlignet med andre biler i denne klassen er Lexus LS 600h L både råere og snillere på samme tid.
Dette er bilen for de som ikke klarer seg med den 4,6-litrede V8-motoren som sitter i LS 460. Den debuterte i Detroit for noen måneder siden og du kan lese mer om den i vår omtale derfra. Nå har Lexus frest ut slagvolumet til 5,0 liter i tillegg til å montere en hybrid drivlinje. Mens LS 460 byr på 380 hester, kan LS 600h L til sammen oppvise over 435 av dem.
For å få energien effektivt overført til drivkraft benyttes en trinnløs ECVT transmisjon og mekanisk firehjulsdrift. Selv om endelige data ikke er offentlige (bilen kommer på det amerikanske markedet først i april 2007), antyder Lexus en akselerasjonstid til 100 km/t på under 5,5 sekunder.
På tross av ytelser som utkonkurrerer mange av de tyske prestisjemodellene skal LS 600h L klare seg med et snittforbruk på godt under literen på mila. Den kan også oppvise flere teknologiske nyvinninger på sikkerhetsfronten og har i følge Lexus prestasjoner på linje med V12-motoriserte luksusbiler.
Det er sikkert noen norske miljøaktivister som må sikre seg en slik bil også. For med den varslede omlegging av det norske systemet får den kanskje avgifter på nivå med en Avensis?