-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Kompakt crosser fra Lexus
Lexus viser UX Concept på Paris-utstillingen, et klart signal om at en kompakt crossover er på trappene.
Det er ED2, Lexus’ designsenter på den franske rivieraen, som har ansvar for utformingen av konseptet.
Og på tross av kompakte dimensjoner er vi aldri i tvil om familietilhørigheten. Det er nok å kaste et blikk på den dominerende grillen som noen tydeligvis må like. På denne kompakte bilen ser den ut til å ville sluke alt som kommer i dens vei.
Det kan virke som Lexus har produksjonsplanene klare for en kompaktmodell i sjiktet under NX, og dette er jo en nisje som får stadig flere tilhengere etter hvert som utvalget øker.
Hvis / når Lexus realiserer denne modellen vil den rette seg mot nylig lanserte Audi Q2, og vi har jo sett at BMW tenker i tilsvarende retning med sin kompakte X2 Concept.
Konseptbilen er utstyrt med show-effekter som en gjennomsiktig A-stolpe og videokameraer i stedet for utvendige speilhus. Disse kan vi være sikre på IKKE å finne igjen på produksjonsutgaven.
Innendørs finner vi det Lexus omtaler som et kinetisk sete som skal bevege seg i takt med sjåføren under ulike kjøresituasjoner. Instrumenteringen ser ut til å være hente fra en science fiction-film og består av hologrammer.
Lexus sier ikke et ord om teknikk, men det er liten tvil om at den har mye til felles med Toyota C-HR som straks er i produksjon og som kommer til Norge i løpet av våren 2017. Og vi er trygge på at den kommer med hybrid drivlinje, slik hele Lexus-familien for øvrig gjør.
De fysiske målene er 440 x 190 x 152 cm (LxBxH) over en akselavstand på 264 cm.