-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink

Foto: Automedia©

Foto: Automedia©

Foto: Automedia©

Foto: Automedia©

Foto: Automedia©

Foto: Automedia©

Foto: Automedia©

Foto: Automedia©

Foto: Automedia©

Foto: Automedia©

Foto: Automedia©

Foto: Automedia©

Foto: Automedia©

Foto: Automedia©

Foto: Automedia©

Foto: Automedia©

Foto: Automedia©

Foto: Automedia©

Foto: Automedia©

Foto: Automedia©

Foto: Automedia©

Foto: Automedia©

Foto: Automedia©

Foto: Lexus

Foto: Lexus

Foto: Lexus

Foto: Lexus

Foto: Lexus

Foto: Lexus

Foto: Lexus

Foto: Lexus

Foto: Lexus

Foto: Lexus

Foto: Lexus

Foto: Lexus

Foto: Lexus

Foto: Lexus

Foto: Lexus
Lexus utvikler gateracer
For drøyt to år siden viste Lexus en konseptbil som kjørte noen oppvisningsrunder på bane. Nå er noe tilsvarende observert på Nordsløyfa – en god indikasjon på at den gjøres produksjonsklar.
Lexus RC-F GT Concept debuterte på Toyota Grand Prix i Long Beach våren 2016, der den kjørte noen kjappe oppvisningsrunder.
Siden har Lexus bygget en GT3-racer basert på konseptet, men nå skal den også danne grunnlag for en gatebil. RC F GT kan nok være en aktuell betegnelse for denne.
Motoren er den samme som i dagens toppmodell, RC-F – en normalt pustende femliters V8 med 477 hestekrefter og et dreiemoment på 530 Newtonmeter.
Sjekk norske priser og data for Lexus RC F i vår database
Men det som gjør denne spesialutgaven ekstra potent er en vektreduksjon på over 350 kg fra de opprinnelige 1740 kg.
Panser, skjermer, tak, koffertlokk, støtfangere med mer er støpt i karbonfiberforsterket plast (CFRP).
Interiøret er slanket gjennom bruk av lette materialer i seter, dashbord etc., og vinduene er laget i polykarbonat i stedet for glass. Langt fra ideelt med hensyn til støydemping, men supert for å spare vekt og svært vanlig på løpsbiler.
Som du skjønner er dette en bil for entusiaster som liker å kose seg på bane. Vi får håpe de har noe annet å kjøre med når de skal på langtur med familien.
Foreløpig vet vi ikke når denne spesialutgaven kommer på markedet, men vi vet at Lexus forbereder en facelift av den vanlige RC-modellen også.
Hos oss er det primært hybridutgaven RC 300 h som selges, men 5 hittil i år og 21 i hele fjor gjør den jo ikke til noen direkte volumselger.