-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Lincoln titter på Tesla
Hva i all verden skal Lincolns Navigator-konsept med dører festet i taket? Hvis det ikke er for å innrømme at de tar Tesla på alvor.
Det er rart, men uansett når på året påsken kommer, kommer det samtidig en bilutstilling i New York.
Det har ikke alltid vært slik: første gang det ble arrangert bilutstilling her, i 1900 (dette er med andre ord en av verdens eldste bilutstillinger) fant den sted i januar.
Men så lenge jeg kan huske har det vært et påske-event. Åpner på Langfredag og stenger søndagen etter påske.
Også i år, og som så mange ganger før, er amerikanerne der med en eller annen teaser.
Tidligst ut i år var Lincoln med en konseptutgave av Navigator.
Navigator var ganske banebrytende som luksus-SUV da den dukket opp for nesten 20 år siden, men selv om den er frisket opp mange ganger, siste gang var faktisk i fjor, sakker den akterut og trenger nok en fornyelse.
Lincoln-salget i USA er nemlig opp 19 % så langt i år, mens Navigator har falt med 7.
La oss håpe den nye utgaven de viser i New York nå er mer konsept enn det som er vanlig, for den ser ikke veldig spennende ut.
Det vil si, dersom man tar vekk de enorme takopphengte portene som åpenbart skal antyde at «Vi tar Tesla så på alvor at vi gjerne vil vise at vi kan, vi også» har den et ganske mektig nærvær.
Masse krom, masse hjul – la oss håpe dimensjonen overlever til produksjon – og store bokstaver der det er stavet NAVIGATOR gir et ikke-tull-med-meg inntrykk. Og den er jo såpass høy og massiv at ingen skal være i tvil om at det er noe med pondus som kommer.
Er det litt av den opprinnelige Range Roveren vi ser her? Den krevde også respekt, og fikk det, når den dukket opp.
Konseptet som er utstilt er forresten utstyrt med 3,5-liters V6 EcoBoost motor på 400 hester – det er sannsynlig at man vil finne den i produksjonsmodellen også.
Og uten at man fikk detaljer ble det sagt at dette var bygget på en helt ny plattform.
Den nye Navigator, i sin endelige form, skal ut på markedet neste år, sammen med den etterlengtede Continental. Det betyr at Lincoln får to flaggskip ut samtidig.
Et ideelt opplegg for «Hans og Hennes»?