-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mini med Londons beste
Mens Volkswagen var nesten totalt fraværende ved London-utstillingen, var BMW særdeles til stede. Junioravdelingen av BMW, Mini, hadde nok utstillingens beste stand.
Det gjorde faktisk ikke noe at den nye Minien ikke debuterte i London – slik mange hadde håpet. Det var allikevel så masse å se og gjøre på Ministanden at det var først etterpå man kom på at det ikke var noe nytt der.
Sentrum av standen var på mange måter en Mini BARge. Det nye utstillingsområdet ligger helt nede ved Themsen og det ga Mini-folket muligheten til å innrede en stor lekter som var innredet som klubblokale. Denne var ment for alle Mini-eiere og for å slippe inn skulle du bare vise tenningsnøkkelen din.
Jeg skal si det var mange Mini-eiere som fikk problemer. Denne utstillingen ligger nemlig i kollektiv transport avstand fra byen, og utstillingen ble markedsført som noe du kunne ta deg et glass på, siden du kunne la bilen stå hjemme. Og dermed var det ganske mange tenningsnøkler som lå igjen hjemme også.
I England har Mini en reklameserie på TV om Mini Fakes. Der blant annet en hest utgir seg for å være en slags Mini. Her møtte vi tre av fakene: en hytte, et piano og en gressklipper.
En mesterlig selvironisk beskrivelse av at Mini egentlig er så meget mer enn en bil, den er en sinnstilstand, en levemåte, et symbol.
Dessuten kunne du sitte i en åpen Mini og spille Fake Invaders på kjempeskjermer. Dette var en litt oppdatert utgave av 80-årenes Space Invaders spill – og var mektig populært blant ungdommen som aldri hadde spilt noe så to-dimensjonalt.
Alle dagens aktuelle modeller ble vist i en omfattende parade, og dessuten fikk det engelske publikum se Traveller Concept for første gang. Den vi tidligere så i Geneve og som ble bygget for å feire 40 års jubileet for Miniens mest berømte ikke-seier i Monte Carlo rallyet.
Jeg visste jo at bilen ble disket på grunn av noen påståtte reglementsuoverensstemmelser. Lucas-pærene var plutselig ikke lovlige.
På denne super-smoothe konseptbilen – og det fikk jeg først høre nå – sitter det noen ekstralamper som er utstyrt med tilsvarende pærer (som de fikk tak i på eBay).
Mye humor i Mini.